Zondag 1 augustus 2010

1 augustus 2010 - Vancouver, Canada

Zondag 1 augustus 2010.

Weer: ’s morgens bewolkt en ’s middags zonnig.

Afstand: nvt

Heerlijk geslapen in onze zalige bedden. Eenmaal allemaal aangekleed, zijn we gaan ontbijten. De jongens gingen voor de gebakken aardappeltjes, worstjes en ei. (daar moet ik niet aan denken) Maar goed, laat ze nog maar even, straks begint het gezonde leventje weer. Zelfs Nils at veel en dat gebeurt niet vaak. Na het ontbijt even een dagkaart gekocht voor bus en metro. Zo konden we ons makkelijk verplaatsen. Even vragen en zoeken en uiteindelijk ging de eerste rit naar het Stanley Park. Een heel groot park waar een wandel/fietspad omheen loopt grenzend aan water (is eigenlijk ook een soort schiereiland). Deze route is al 8.8 km en moet je eigenlijk met kinderen op de fiets doen. Hadden we niet aan gedacht. Misschien morgen. Wat rondgelopen en een stukje van de route gedaan. Wat gespeeld in een gewone speeltuin en later kwamen we weer zo’n waterspeeltuin tegen die we hier in Canada al veel gezien hebben. We hadden geen zwembroeken bij ons, dus dan maar in hun onderbroek. Echt leuk voor de jongens. Er is in Stanley Park ook een groot aquarium, maar het was ontzettend druk. Er stond een hele lange rij bij de kassa en we besloten dat niet te doen. Met de bus weer richting downtown. Jorn en Nils wilden graag ook een stuk met de metro doen. Jorn keek steeds op de plattegrond waar we ze konden vinden. Helemaal geweldig vond hij dat. Chinatown was de volgende stopplaats. Leuk om daar rond te kijken. Wij hadden dit wel eens ergens gezien, maar voor de jongens ook leuk om een keer te zien. Het valt ons op dat er in Vancouver best veel zwervers lopen. De metrotocht weer voortgezet en zo zagen we elke keer een stukje van de stad. Als laatste hebben we in Yaletown, ook een bepaald deel van de stad lekker gegeten, dit op advies van iemand die we spraken. Het restaurant lag niet zover van het hotel, dus het teruglopen was goed te doen. Het lopen in de stad valt best mee, maar de jongens vonden de bus en metro erg leuk. Het is dan ook minder vermoeiend voor ze. Terug in het hotel ging René de tassen even reorganiseren. Ik had nl.vrijdag ook een tas ingepakt, maar op de een of andere manier kan René de tassen altijd veel economischer inpakken. Ik ging met de jongens ondertussen eventjes zwemmen. Na het zwemmen konden de jongens gelijk hun bed in en was het gelukkig niet zo laat als gisteren. Nils vond het ondanks dat hij best moe was moeilijk om in slaap te vallen. Wij nog even de rest ingepakt, een kop thee met natuurlijk zo’n heerlijke reep van Cadbury. Na de vakantie gaan we echt allemaal op rantsoen om wat kilootjes kwijt te raken.

1. ingrid:
    2 augustus 2010
    Hallo allemaal, heb net jullie laatste dagen even meebeleefd. Het komt mij heel vermoeiend over, jullie halen er echt alles uit!! Lekker even languit in het zonnetje heb ik de afgelopen maand niet veel gelezen. Jorn en Nils die boffen maar met zulke geweldige ondernemende ouders, ik denk dat ze haast alles wat er maar te beleven en te doen was hebben meegemaakt.Voor jullie een hele goede terugreis en ik hoor jullie morgen wel. Dikke kus voor allemaal XXX.
    p.s. Bedankt dat we weer hebben mogen meegenieten met jullie trip!!!
  2. mam:
    2 augustus 2010
    lieve kinderen, het regent hier dus het is geen goed moment om naar huis te komen, ha ha ,laat ik het niet merken,nog een nachtje slapen en dan zie ik jullie weer,is moeders ook weer blij. dikke kus van mij en tot morgen.xxxxxxx
  3. Ma en Cor:
    3 augustus 2010
    Lieve René, Syl en jongens, Nu k dit lees zijn jullie al aan jullie thuisreis begonnen.Wat hebben jullie ontzettend veel genoten in deze vakantie! En nu de laatste dagen ook echt ter voltooing alles. wat nog mogelijk was, gedaan. Heel fijn, als je inderdaad nog zoveel van Vancouver hebt kunnen zien. Juist heel leuk voor de jongens om met METRO en bus te reizen Thuis pakken ze de fiets wel weer. Wij hebben genoten van jullie reisverslagen. Ik heb het helemaal bijgehouden.Bedankt!!!!! Als jullie thuis zijn, horen we nog meer, denk ik. Liefs, Cor en Ma