Donderdag 29 juli 2010

29 juli 2010

Donderdag 29 juli 2010

Weer: zonnig en heel warm.
Afstand: 227 km

Vandaag de camping in Christina Lake verlaten. Onderweg even gestopt in Greenwood omdat we een bakery zagen. Even een brake met wat lekkers. We wisten eigenlijk niet precies tot hoever we vandaag zouden rijden. Vanaf de camping had ik vanmorgen wel een camping voor morgen gereserveerd, omdat het voor de mensen uit BC een lang weekend is. Normaal vinden we het niet erg als we geen faciliteiten hebben, maar omdat we de camper moeten schoonmaken is het nu wel handig. Op een gegeven moment kwamen we vandaag in Osoyoos, een best grote plaats aan een groot meer. Even gekeken of dat eventueel wat voor vanavond zou zijn. We zagen een camping waar je vanaf de campingplaatsen via waterglijbanen in een zwembad kwam. Jorn zag dit al helemaal zitten. De camping was vol en de vrouw zei dat je ook als je hier niet sliep toch een kaartje kon kopen voor de glijbanen. De camping ernaast zag er erg druk en hutje mutje uit. Ach we hebben al waterglijbanen gedaan en deze waren veel minder uitgebreid. We wilden eigenlijk toch iets verder rijden, zodat we morgen niet zover meer moeten. Hope, waar we morgen heen gaan, ligt vlakbij Harrison. Dit is waar we onze eerste camping hadden. In Harrison zijn ook heetwaterbronnen en omdat we de bronnen in Ainsworth niet hebben gedaan, doen we dit misschien morgen. We keken op de kaart en in het campingboekje en kwamen op Hedley uit, wat iets voor Princeton ligt. De camping Gold Mountain RV Park & Cabins had nog een plek voor ons. Gelukkig nog een plek kijkend op de Similkameen River. De plekken zijn niet supergroot, maar doordat het een mooi uitzicht heeft op de rivier, waar je van boven af opkijkt en aan de andere kant  ook een vrij uitzicht heeft, valt het toch goed mee. Je kijkt tegen de camper van je buren, maar niet zoals bij de vorige camping op hun bord. Al met al een prima camping. Ook het sanitair is erg schoon. Als we geïnstalleerd zijn gaan, we via een pad naar de rivier. Zalig om daar te zitten. Jorn en Nils hebben leuk zitten spelen met stenen en zand. René heeft het koude water ook getrotseerd en als je er eenmaal in was, was het zalig. We zagen steeds een stel die zich door de stroming mee lieten nemen, dan via de kant weer terugkwamen en weer opnieuw gingen. Zag er erg leuk uit, maar voor de kinderen nog niet om te doen. Ik heb heerlijk in onze luie campingstoel zitten lezen. Echt niets mis mee. Op een gegeven moment toch maar richting camper, we konden hier nog wel uren zitten. We maken maar even de proviand op die er nog is, dus nog maar een keer spaghetti gemaakt. Na het eten heeft René een potje schaken gedaan met Jorn (dit was een groot bord met grote schaakstenen)  en Nils wilde nog even een spelletje op de computer doen. Toen we gingen douchen werd het al donker. Toen de jongens eenmaal sliepen konden wij nog even lezen en het log bijschrijven. Het was weer een heerlijke dag, maar het einde van het campingleven komt nu toch in zicht.

1. mam:
    30 juli 2010
    hallo lieverds,ja het gaat nu opschieten voor jullie,nog een paar dagen,ik ben wel weer blij als ik jullie weer gezond in de armen kan sluiten.ik ga morgen naar belgie,sven wil toch zijn verjaardag vieren, ik ga zondag of maandag weer naar huis, ik hoor nog wel van jullie hoe laat jullie met de trein aankomen. in iedergeval een goede reis terug en behouden aankomst,een dikke knuffel van jullie mam en oma xxxxx
  2. Ma en Cor:
    30 juli 2010
    Hallo, jullie weer gevolgd naar Hedley, waar jullie nu op de camping aangekomen waren.Een heel leuke plaats waar jullie camper stond. En heerlijk aan een rivier, met die warmte is water zalig.En als je de eerste stap in het water gezet hebt, volgt de rest vanzelf hé René? De jongens vinden het ook heerlijk van het water te genieten! Jij hebt heerlijk genoten van je boek in je luie stoel, ook heerlijk Syl! Jullie denken nu inmiddels ook weer aan jullie terugtocht, is het nog snel gegaan. Heel goed thuisreis alvast toegewenst! Groetjes en Liefs Cor en Ma