Woensdag 28 juli 2010

28 juli 2010

Woensdag 28 juli 2010

Weer: Zonnig en warm

Afstand: 17,2 km

Jorn was zoals gewoonlijk weer het eerste wakker. Nils deed als laatste z’n ogen open. Buiten hebben we in het zonnetje ontbeten en we deden het allemaal rustig aan. Even geen reisdag, de afgelopen dagen hadden we veel in de auto/camper gezeten. Het was dan al tegen de middag dat we de camping verlieten om vandaag wat uurtjes bij het meer door te brengen. We hadden gelezen dat er hier een Bakery was, iets dat je hier maar zelden ziet. Kijken of ze daar gewoon brood hadden en niet dat fabrieksbrood dat de supermarkten verkopen. We kochten brood en natuurlijk voor iedereen iets lekkers. Bij het afrekenen vonden we het totaal bedrag wel erg hoog. Of die vrouw het expres had gedaan of zich vergist had weten we niet, maar toen ik de kassabon ging vragen, bleek dat zij gewoon een extra brood van bijna 5 dollar had aangeslagen. Ja, zo kan ik ook verdienen. Eerder vertelde zij ons dat de zaak heel goed liep.  Zij gaf het geld zonder blikken of blozen terug. We reden naar het strandje en zochten een plaatsje in de schaduw. Het was vandaag weer erg warm. Jorn ging direct zwemmen, en Nils volgde zijn grote broer. Ze gingen steeds verder van ons vandaan. Ik ben toen ook gaan zwemmen. Inderdaad was het heerlijk water. Aan de waterkant begonnen de jongens een kasteel te bouwen van zand, en waren daar uren zoet mee. Tegen half vier verlieten we het strandje. Nils wilde op de camping meerijden op een brandweerauto. Later bleek deze vandaag niet te rijden. Voor niks eerder van het strandje weggegaan. Op de camping had Jorn aansluiting met een Candees jongetje uit Calgary. Ze hebben de hele dag verder met elkaar gespeeld. Nils deed af en toe ook mee. Er waren ook nog wat Nederlandse meisjes op de camping. De speeltuin trok veel kinderen. We aten voor de camper aan onze picknicktafel brood met vissticks. De jongens tekenden nog wat muntjes na en voor we het wisten was het al weer bedtijd. Nils nam een douche in de camper en lag redelijk op tijd in bed. Jorn mocht nog even bij het Canadese vriendje bij het vuur. Na een douche ging ook hij naar bed. Door de warmte sliepen ze beiden weer laat. Wij namen nog een kop thee en gingen daarna ook naar bed.

1. Ma en Cor:
    30 juli 2010
    Lieve allemaal,vandaag hebben jullie een heel rustige dag gehad, heerlijk genoten van het water.en de jongens een zandkasteel gemaakt, dat is altijd een leuke bezigheid. Leuk, dat er weer vriendjes voor de jongens op deze camping waren. Heeft het brood lekker gesmaakt, waar $5 dollar voor gerekend werd. Zo zie je je moet altijd alert zijn ook in Canada
    Geniet nog heerlijk van deze laatste dagen dat jullie doorreizen! Ik ga jullie laatst getoonde verslag nog lezen Groetjes Cor en Ma