Dinsdag 27 juli 2010

27 juli 2010

Dinsdag 27 juli 2010

Weer: Zonnig en heel warm

Afstand:  ca. 120 km met onze leenwagen en 207,3 km met de camper

Opgestaan in onze ruime kamer, even wat anders dan, zoals de jongens dat zeggen, krap in de punt liggen. Nadat we allemaal waren aangekleed, zijn we naar de eetzaal van het hotel gegaan om daar te ontbijten. De meeste gerechten die op de kaart stonden waren vet en bijvoorbeeld met gebakken aardappelen. En dat op de nuchtere maag, dat zijn we niet gewend. Syl en ik namen twee eitjes met toast. De jongens namen hetzelfde maar kregen daar ook nog die aardappeltjes bij. Na het ontbijt naar de kamer gegaan om onze spullen te pakken. Ik heb nog wat foto’s van de Mainstreet van Nelson gemaakt. Nelson is een oud plaatsje. In het restaurant van het hotel hingen een aantal foto’s van Bakerstreet (de hoofdstraat). Ca. 100 jaar geleden deden ze hier paardenrennen. Op andere foto’s was te zien dat er veel jongeren naar Nelson komen om daar te feesten. We reden met de voor ons vertrouwde ford focus weer verder in richting van Creston, een rit van ca. 120 km. Het laatste deel van deze weg zouden we later op de dag weer met de camper terugrijden. Aangekomen bij de fordgarage, stond de camper al klaar. Hij was gelukkig gerepareerd, zodat wij al snel weg konden rijden om onze reis verder te vervolgen. We tankten bij dezelfde benzinepomp als waar we wat benzine in de leenwagen hadden gegooid. Het viel mij op dat de benzineprijs bij de pomp hoger was dan aangegeven. Wat blijkt ,er zit verschillen tussen de pompen. De één is zelfservice en de ander met service. Dat kennen wij in Nederland niet dat er per pomp een andere prijs wordt gerekend. In vervolg maar even op letten hier in Canada. Onderweg aten we wat brood tijdens het rijden om nu maar niet te veel tijd te verliezen. Ons einddoel voor vandaag was Christina Lake. We hadden al van een aantal mensen gehoord dat het erg de moeite waard is om dit Lake te bezoeken. Mooie strandjes en water dat heerlijk op temperatuur is. Veel meren in Canada zijn koud omdat ze gevuld zijn met gesmolten ijs van de bergtoppen. In de middag kwamen we in Christina Lake aan. We zochten een camping en vonden er één net buiten het plaatsje. De camping lag aan een klein riviertje en er was ook een watervalletje (hebben wij niet gezien). De camping, Cascade Cove RV park en campground” had gelukkig nog plaats. De plaatsen hier zijn erg klein en privacy is ver te zoeken. We stonden wel tegenover de speeltuin, waar de jongens lekker konden klauteren en spelen. De andere kant op gaf zicht op een soort Flodder familie, een ander uitzicht dan mooie natuur. Verder waren de toiletten en douches niet schoon.  Deze camping zou niet onze eerste keus zijn, maar ja, we zijn blij dat we in de buurt van Christina Lake wat hebben gevonden. Het is hier erg toeristisch. Voordat we de camper aansloten, reden we nog even terug naar de supermarkt om wat inkopen te doen. Toen we ons helemaal geïnstalleerd hadden, gingen we naar het riviertje. Jorn heeft daar lekker gezwommen en samen met Nils hebben ze daar lekker aan de kant gespeeld. Op een gegeven moment zat ik ook vol met modder. Onze achterburen, Patrick en Mary uit Vancouver, troffen we daar ook en  we raakten met hun aardig aan de praat. Eind van de middag liepen we het paadje weer naar boven om bij de camper de bbq aan te steken. We hadden gehoord dat het er in zit dat binnenkort stoken niet meer mag vanwege de droogte, dus het nog maar even waargenomen om een vuurtje te stoken. Na het eten gingen de jongens nog even spelen. Toen de jongens op bed lagen, kwamen Patrick en Mary bij ons een borrel halen en met  z’n vieren zaten we tot middennacht bij het vuur. Was heel gezellig met deze Canadezen.

1. Ma en Cor:
    30 juli 2010
    Hallo vakantievierders, jullie hebben inmiddels jullie camper weer terug. Wat fijn, dat jullie nu weer jullie programma kunnen uitvoeren. Op deze camping in Christina Lake, hebben jullie nog fijn gebarbecued, en hebben jullie kennis gemaakt met een Canadees ecgtpaar, waarmee jullie de avond doorgebracht hebben. Ook wel weer eens leuk zo's avonds met z'n vieren door te brengen. De kinderen vermaken zich ook heel goed.
    Fijn, dat het weer zo goed blijft. Ik ga nu verder jullie reis volgen. Liefs Cor en Ma