Maandag 26 juli 2010

26 juli 2010 - Nelson, Canada

Maandag 26 juli 2010.

Weer: zonnig en weer heel warm.

Afstand: ongeveer 114 km.

Vanmorgen lekker buiten ontbeten en even met onze buurman staan kletsen. Hij vertelde heel uitgebreid over de delen van Canada die hij zo mooi vindt. Wij vertelden hem dat we dit land ook geweldig vinden. Vanaf de camping naar de Ford garage gereden. Leek ons handig, daar onze camper ook een Ford is. Gelukkig hadden de mensen daar tijd voor ons. Een man ging even lunchen en zou daarna kijken of er misschien een nieuwe brandstoffilter in zou moeten. Dit zou dan zo klaar zijn. Zou het een brandstofpomp worden, dan kon dit langer duren. Na de filter te hebben geplaatst, gingen wij even uit de camper en ging die meneer een stuk rijden om te kijken of het nu goed was. Helaas, het was toch de pomp. Morgenochtend konden ze dit pas doen, omdat ze deze niet op voorraad hadden. Boven een bepaald bedrag moesten we eerst contact opnemen met het verhuurbedrijf. De mensen van de garage hebben aan hen doorgegeven wat er aan de hand was. Het voorstel was dat we van de garage een leenauto konden gebruiken en dat ze dan de camper vast hier konden houden en wat voorbereidingen konden treffen. Het verhuurbedrijf bood aan dan een hotel voor de komende nacht voor ons te betalen. We besloten dit te doen en een deel van wat we normaal met de camper zouden doen nu met een gewone auto te rijden. Even vlug een tas ingepakt en daar gingen we. Weer even wennen. Onderweg kwamen we langs een huis gemaakt van glazen flessen. Dit was in Boswell. We hadden hier naar binnen kunnen gaan, maar gezien de tijd dit toch maar niet gedaan. We konden van de buitenkant ook een beetje zien hoe het eruit zag. Verder richting ferry die het Kootenay Lake oversteekt van Kootenay Bay naar Balfour. Dit is gratis en de overtocht duurt ruim een half uur. Die van tien over half vier was al vol, dus moesten we op die van half vijf wachten. De auto in de wachtrij geparkeerd en om te tijd te overbruggen hebben we in een zaakje daar een heerlijke verse appel en kersentaart gegeten. De overtocht  was best leuk. We konden even de auto uit en boven van de zon en het uitzicht genieten. Eenmaal van de boot reden we tot Nelson. Dit is een wat groter plaatsje. Na wat rondrijden hebben we een hotel gevonden. We zagen eerst een leuke B&B, maar die zat al vol. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet zijn we heerlijk gaan eten in een gezellig restaurant. Jorn kan al best wat engels en aan tafel vond hij het leuk om wat nederlandse zinnetjes in het engels te zeggen. Nils wilde heel graag zelf bij de ober zoals hij zo leuk  zei een “Apple Juice bestellen. Ik moest dan steeds totdat de ober kwam het zinnetje zeggen en ja hoor luid en duidelijk deed hij de bestelling. Na het eten, buiten nog steeds heerlijke temperatuur, liepen we weer terug naar ons hotel. In plaats van stoeien met elkaar lieten we de jongens een beetje moe worden met de tv aan. Hoezo pedagogisch! Dit werkte prima, maar goed het was zoals gewoonlijk wel weer aardig laat. Ik greep de kans om even het log verder te schrijven, zodat we weer bij zijn. Morgen op een andere manier terug naar Creston, zodat we een rondje hebben gereden. We verliezen  wel iets tijd, maar al met al was het ondanks het camperprobleem toch een fijne dag.

1. Theo en Marja:
    27 juli 2010
    Hallo allemaal,
    we lezen iedere dag jullie verslag. Wat zullen jullie genieten. Iedere dag iets bijzonders te zien. De jongens zullen ook hun ogen wel uitkijken. wat een ervaring voor hen!
    nog heel veel plezier en geniet ervan.
    liefs Theo en Marja
  2. Dick en Irene:
    27 juli 2010
    Hoi allemaal, bedankt voor de kaart. Wij hebben de foto's gezien, wat is het allemaal mooi.
    Veel plezier en groetjes.
    Dick en Irene
  3. Ma en Cor:
    28 juli 2010
    Hallo René, Syl en jongens
    Jullie verslag gelezen, na ons gesprek zijn jullie dus inderdaad naar de garage gegaan. Jammer, maar goed dat ze gevonden hebben, wat er aan de hand was. Jullie hebben toch een heel fijne dag gehad. Toch een auto, zodat jullie toch een eind konden gaan rijden, wat jullie bedoeling was en een overnachting in een hotel, alles toch goed geregeld. Wij hopen, dat jullie inmiddels weer met jullie camper op weg zijn. Leuk de overtocht met die ferry. En wat leuk Nils, dat jij je bestelling net als Jorn in het Engels kon doen. En jij kan je Engelse taal nu goed waar maken hè Jorn. Bij elkaaar blijft het toch een groot genieten. Volg jullie op de voet. Veel plezier verder op deze reis Liefs Cor en Ma {Oom Cor en Oma}