Maandag 20 juli 2009

20 juli 2009 - Vancouver, Canada

Maandag 20 juli 2009: de heenreis van Capelle aan den IJssel naar Vancouver Canada

Na weken intensieve voorbereiding en veel late avonden achter de computer was het eindelijk zover. Onze reis per camper door west Canada ging beginnen. We hadden besloten om per trein naar Schiphol te reizen. Om 10:45 uur was de moeder van Syl aanwezig om ons naar station Alexander te brengen. De reis naar Schiphol ging heel voorspoedig. Met 1 overstap op station Duivendrecht, reisden we in ruim een uur naar het vliegveld. Snel ingecheckt (het thuis elektronisch) inchecken lukte niet omdat de jongens op onze paspoorten staan. Twee maal hetzelfde nummer ingeven resulteert in een foutmelding. Op ons gemak nog even iets gegeten (voor de verandering Mac Donald’s) te hebben en nog wat inkopen gedaan te hebben, gingen we richting gate 53. De vlucht verliep verder goed. In het vliegtuig was genoeg aanbod van entertainment dus we hoefden ons niet te vervelen. Ook kregen we regelmatig eten en drinken aangeboden. Jorn en Nils zijn op het laatste moment van de vlucht gaan slapen. Wij helemaal niet. Op het vliegveld van Vancouver aangekomen, moesten we eerst door de douane. In het vliegtuig hadden we al een formulier in moeten vullen. Naar aanleiding van dit formulier werden er een aantal vragen gesteld. De douane van Vancouver kwam verre van vriendelijk op ons over. Na de reistassen van de band te hebben gehaald, liepen we naar buiten om te zien hoe de situatie daar was. Syl belde het hotel om de shuttlebus te regelen. Na ongeveer 25 minuten kwam deze en bracht ons naar de Accent Inn. We hebben na het inchecken onze spullen naar de kamer gebracht en zijn iets gaan eten. We waren allemaal ontzettend moe. Na het eten snel terug naar de kamer om te gaan slapen.

1. Thea HJ Buitenhuis:
    26 juli 2009
    Hallo familia,
    Leuk zeg om jullie reis te volgen net of ik er bij ben.
    Geniet maar lekker hoor en ik wens jullie een fijne vakantie toe en heel veel prezier.
    Dikke kus en een stevige omhelzing voor allemaal.
    Je tante Thea
  2. ingrid:
    26 juli 2009
    Hallo allemaal, ik heb net van mama jullie blogadres door gekregen en heb het net gelezen.Wist eigenlijk alles al van mama, maar toch leuk om te lezen. Olaf zal nu ook nog een paar uurtjes bij jullie zijn voordat hij weer terug naar Edmonton vliegt.Ik hoorde(ook uit Krimpen) dat het heel gezellig is met elkaar. Ik wacht vol ongeduld op het volgende verslag, ga nu eerst even de foto's van jullie bekijken. Geniet nog lekker en tot het volgende verhaal. Heel veel liefs van ons hier,Dirk en Ingrid(Kaj is vandaag ook goed aangekomen in Nice)