Dinsdag 21 juli 2009

21 juli 2009 - Malahat, Canada

Dinsdag 22 juli 2009

Jorn en ik werden om een uur of twaalf wakker en het duurde wel ruim een uur voor we weer in slaap vielen. Nils en René hadden nergens last van en lagen heerlijk te slapen. Nils werd om een uur of vijf wakker en uiteindelijk waren we rond zessen allemaal klaarwakker. De wekker die we gezet hadden was duidelijk overbodig geweest. Aankleden en i.p.v. een vet ontbijt in het tentje van gisteren, namen we wat sultana’s. De meneer van Fraserway was precies op tijd en met nog een aantal mensen bracht hij ons naar de camper. We kregen eerst uitgebreid uitleg over de camper. Een Nederlands meisje wat daar stage liep deed het bij ons de uitleg. We kregen veel informatie en daarna moesten we in het kantoor nog wat zaken regelen. De camper zag er heel mooi uit en aan de kilometerstand te zien is hij nog vrij nieuw. Omdat we nog niet gegeten hadden besloten we bij Tim Horton ( zo’n broodjes, donuts enz.. zaak ) wat te eten. We konden daar lopend heen en lieten de camper even op het terrein staan. Magen gevuld en de reis kon beginnen. Ons eerste doel was Vancouver Island. Het meisje had ons de richting aangegeven en daar gingen we. René reed al snel alsof hij nooit anders gedaan had. We zagen op een gegeven moment op een bord aangegeven dat de ferry van 12.00 uur voor 55 % vol was, dus we konden er makkelijk bij. Na betaald te hebben zetten we onze camper in de rij die we toegewezen hadden gekregen. We konden er nog even uit en de jongens konden zich even vermaken in een speeltuintje daar. Ze riepen om dat we in de wagens moesten en zo reden we de boot op. Dit ging allemaal heel goed georganiseerd. We hebben heerlijk anderhalf uur zitten genieten van de zon. Af en toe maakten we even een rondje met de jongens op de boot. Wat een geweldig begin van onze reis. Nu op weg naar een supermarkt en de camping. ( De eerste twee campings hadden we al besproken en voor de rest zien we wel ). De man van Fraserway had geadviseerd boodschappen op het eiland te doen. Het zou niet duurder zijn en de koelkast kan op de boot niet aan. Die loopt, als we niet aangesloten staan op elektriciteit, op gas. Het gas moet tijdens de overtocht afgezet worden. Vandaar! Als we een winkel gevonden hebben is het nog even kijken hoe we onze bolide geparkeerd krijgen, maar het lukte prima. Met een grote gevulde kar verlieten we de winkel. Toen we onze camping gevonden hadden bleek onze reservering niet genoteerd. Neil waar ik mee gemaild en zelfs mee gebeld had, bleek wel vaker wat te vergeten. Er was echter nog genoeg plek op camping Malahat  www.victoriacampgrounds.com Het ligt vlak aan de grote weg en we vonden het allebei niet zo geweldig.

Wel wat bomen, maar deed wat armoedig aan. Het verkeer was ook goed hoorbaar. Omdat we toch niet genoteerd stonden, besloten we voor de volgende dag wat anders te zoeken. Zou dit niet lukken, konden we daar altijd wel weer terecht. Die avond lekker gegeten in een restaurant aan de overkant van de weg. Omdat het een gevaarlijke snelweg is, moesten we dat kleine stukje met de camper. De vrouw die ons daar hielp had een paar leuke tips en we kregen ook een naam van een camping. Maar eerst maar een nacht proberen wat slaap in te halen.

Aantal kilometers gereden: 117 km.

Weer: zonnig

1. ingrid:
    27 juli 2009
    Wat fijn dat je met Neil zo'n leuk contact had opgebouwd, mailen en zelfs een telefoontje.Hij was waarschijnlijk helemaal van de kaart toen dat hij je stem hoorde!! Ben benieuwd voor de volgende gereserveerde camping... Het belangrijkste was dat de camper in ieder geval prima geregeld was, campings genoeg, maar even op stel en sprong een camper regelen is wat anders. Liefs, Ingrid