Maandag 5 juli 2010

5 juli 2010 - Harisson Hot Spring, Canada

Maandag 5 juli 2010

Weer: nog wat fris

Afstand:78,5 km

Rond een uur of 4 in de nacht werden de jongens wakker. Hun biologische klok had wat meer moeite om zich aan te passen. Tot de ochtend (Canadese tijd natuurlijk) bleef het onrustig in de kamer. Vooral Jorn kon niet meer in slaap komen. De wekker stond op half 7. Snel waren we aangekleed en de koffers waren weer ingepakt. Dit jaar hadden we ook ontbijt bij de boeking gekregen. We gingen naar het restaurant bij de Accent Inns en namen daar een snel ontbijtje. Na het ontbijt nog even naar de kamer om de spullen te pakken waarna we voor de ingang van het hotel gingen wachten op het busje van Four Seasons Rv. Iets over half negen kwam deze. De afspraak die we per mail hadden gemaakt over het ophalen, waren ze keurig nagekomen. In hetzelfde busje moet nog een ander Nederlands stel mee. Hun ophaaltijd was vervroegd en zij moeten eerst nog even uit het restaurant worden gehaald, zodat we een klein kwartiertje moeten wachten. In een uur reden we naar Abbotsfort waar we de camper gingen ophalen. Hij stond al klaar en we konden direct met de incheck beginnen. De rondleiding om en in de camper was bekend. Na het papierenwerk reden we weg op zoek naar een supermarkt. In Abbotsford vonden we een Save-way, waar we de eerste inkopen deden. Na het shoppen reden we richting Harisons Hot Springs, waar we al een camping voor de eerste nacht met de camper hadden geboekt. We stonden achter op de camping. Het verste weg van de weg, waar de camping aan ligt. Er waren nog heel veel plaatsen onbezet. De jongens hadden het er direct naar hun zin. Lekker schooieren tussen de bomen. Jorn leefde zich helemaal uit met het maken van een plattegrond van de camping. We reden met de camper door naar het plaatsje. Een leuke kleine boulevard aan een mooi meer. Het zag er schitterend uit. In de verte de besneeuwde toppen van de bergen. Daarvoor het weidse meer met hier en aar een bootje. Heel mooi. In een hotel ging Syl nog even pinnen. We hoorden dat we daar morgen ook naar de wedstrijd Nederland Uruguay konden kijken. Die wilden we absoluut niet missen. Nils was inmiddels helemaal op en viel in het korte ritje naar Harisson Hot Springs in de camper al in slaap.  Eten had hij ook geen zin in. We besloten deel te nemen aan een buffet. Jorn ging er helemaal op los. Uiteindelijk nam Nils ook nog iets. Na het eten terug naar de camping, waar we snel onze bedden opzochten