Zaterdag 25 juli 2009

25 juli 2009 - Nanaimo, Canada

Vandaag waren de jongens vroeg wakker. Ze wilden wat tekenen, dus zaten ze vrij vroeg buiten. De eettafel was nu namelijk het bed van Olaf en ik vond het een beetje sneu om hem gelijk z’n bed uit te trommelen. We hebben lekker op ons gemak gedaan en gezellig met elkaar buiten ontbeten. De jongens wilden allebei naast Olaf en dat paste precies. Na het ontbijt toch nog even bij een winkel wat bier gehaald, dat ging namelijk snel met die mannen. We gingen richting Coombs, maar dat stelde niet veel voor. Daar even gevraagd waar de Qualicum Falls zijn en dat was niet meer zo ver. In het Provincial Park de camper geparkeerd en vandaar met 2 rugzakken met brood en water lopend verder gegaan. We kwamen inderdaad al vrij snel bij een waterval. Al verder lopend ontdekten we een plek waar we een stukje naar beneden konden. We kwamen uit bij het water met veel stenen en plekken met wat stroomversnellingen. Jorn ging daar lekker inzitten. Ook Nils liep over de stenen te banjeren en ging allemaal kleine steentjes in het water gooien. De jongens vonden het makkelijker om over de stenen te lopen dan Olaf en René. Ja flexibele benen hè en nog jong. Daar zijn we een tijdje gebleven, het was er heerlijk. Terug besloten we om een ander stuk te lopen en uiteindelijk werd de tocht langer dan we dachten. Het ging prima, alleen Nils wilde op een gegeven moment even op de schouder. Hij rouleerde tussen de mannen. Jorn liep als een ervaren “hiker”. Echt heel goed van hem. Op de terugweg kwamen we langs de Lower Falls en deze vond ik mooier dan de Upper falls. Het was maar goed dat we eten hadden meegenomen, want we waren toch een aantal uren weggeweest. Op de terugweg zijn we gestopt in het plaatsje Port Alberni en daar hebben we op advies van iemand  heerlijk vis gegeten. Voor de jongens waren er burgers. Die hebben ze hier overal. We waren wat vroeger gaan eten, want het was nog best een stuk rijden naar de camping. We hadden eigenlijk nog graag  bij Cathedral Grove gestopt, maar dan werd het te laat. Dat is een Provincial Park met grote red cedar bomen van zo’n 50 meter hoog en ongeveer 5 meter breed. Dit gaan we maandag dan eventueel doen als we richting Ucluelet gaan. Dan rijden we weer dezelfde weg. Op de camping de jongens in bed gelegd. Het regende voor het eerst deze vakantie en we konden dus niet zoals de vorige avond buiten zitten. Dan maar binnen aan het bier en de chips. Olaf heeft geholpen om toch internetontvangst in de camper te krijgen. Wel fijn, want zo konden we een reislog aanmaken. Er is namelijk niet op elke camping internet en nu konden we met de verslagen beginnen. We namen ons voor om morgenavond daarmee te beginnen. We hadden al een aantal verslagen op de computer gezet en hoefde deze alleen nog over te zetten op het reislog. Nog even met Olaf het spel regenwormen gespeeld. Dit kende hij nog niet. Het was erg gezellig en het was al snel weer laat.

Aantal kilometers gereden: 178 km

Weer: zonnig en heel warm met ‘s avonds een bui