Dinsdag 11augustus 2009

11 augustus 2009 - Banff, Canada

Dinsdag 11 augustus 2009

We hadden vroeg de wekker gezet, maar het lukte niet om direct naar beneden te klauteren. Het was nog aardig koud en vannacht had het veel geregend. Het nodigde niet uit om snel op te staan. Uiteindelijk reden we rond een uur of half 10 de camping af op weg naar Banff. Richting Banff was het niet druk. De andere kant op was op sommige momenten bijna file rijden. Ik denk dat er veel toeristen richting de ice-fields aan het rijden waren. De reis ging heel voorspoedig. De weg tussen Jasper en Banff is één van de mooiste wegen in Canada. Door het mindere weer stopten we niet vaak bij de vele uitzichtpunten. We konden wel vanuit de camper genieten van het ruige landschap. Je rijdt tussen hoge bergen met ijs en langs mooie meren en veel bossen. Gelukkig hebben Syl en ik deze weg ook met mooi weer gereden. Van de Nederlanders (die in Edmonton woonden en die wij ontmoet hadden in de hot-springs), hadden we gehoord dat er net buiten Banff een mooie camping aan een lake was (Two Jack Lakeside). We reden daar heen. Toen we daar aankwamen, stond er een bord dat deze vol was. Heel erg jammer. Iets verder was nog een andere camping (Two Jack Lake Main). We reden daar heen. Wij zeiden dat we eigenlijk naar de camping aan het lake wilden maar dat deze vol was. Zij gaven het advies toch even te informeren omdat het net check-out-time was en de informatie lang de weg misschien niet klopte. We reden terug en inderdaad bleek er toch plaats te zijn. Het is een niet zo grote camping zonder electriciteit en afvoer. Er is wel een wc-douce gebouwtje. De omgeving is schitterend. Schuin tegenover onze plaats was het mooie meer te zien. Wij kregen een plek waar het niet zo makkelijk was om de camper te parkeren. Bij het achteruit draaien moesten de bomen goed ontweken worden. Het zag er allemaal verder netjes uit. We stonden tussen de bomen. De “buren” zijn wel goed te zien. Wij reden even naar onze nieuwe plaats voor de komende twee nachten en reden daarna naar Banff. Banff is een leuk gezellig toeristenplaatsje. Helaas regende het, maar het was toch leuk om door Banff te lopen. Uren hebben we daar doorgebracht. Zo aan het einde van onze vakantie heeft Syl toch nog crocks kunnen kopen. Leuk souvenirtje uit Canada. Tussen de middag hebben we gegeten in een klein shopping-centre. Er waren een aantal eetzaakjes zoals een Italiaan, een Japanner, de Save-way en nog een paar van dat soort tentjes. We besloten allemaal een pizzapunt te nemen. We hebben daar heel lang gezeten. Nils en Jorn hadden in een super grote snoepzaak een leuke lolly gekregen. Deze mochten ze na de pizzapunt opeten. De grote lolly was het geld dik en dwars waard want ze konden er heel lang mee doen. Uiteindelijk hebben we ze maar in plastic verpakt en in de rugzak genomen. Hadden we dat niet gedaan, dan hadden we daar nu nog gezeten. De gezichten van de jongens zagen er uit als clowntjes. Aan het einde van de middag zijn we terug gegaan naar de camper. We zouden daar iets gaan drinken om aarna weer Banff in te gaan om iets te eten. Nils had het helemaal gehad en wilde niet uit eten. We besloten terug te gaan naar de camping om daar iets gemakkelijks te eten. We konden dan gelijk wat restjes opmaken die we nog hadden. Ik ging nog even allen op pad voor wat boodschappen. Toen ik terug was, reden we in ongeveer 10 minuten terug naar de camping. Daar begon Syl met het klaarmaken van het eten terwijl ik het vuur probeerde aan te krijgen. Dit duurde heel lang omdat alles nog nat was (in de loop van de middag was het gelukkig wel gestopt met regenen). Uiteindelijk hadden we een mooi vuurtje en we aten op de picknicktafel die bij onze plaats hoorde. Na het eten namen we nog wat drinken met elkaar. Het was al snel laat en het begon al iets donker te worden. Syl ging in de camper de afwas doen (je ziet, ieder heeft z’n taak en dan ook rolbevestigend), terwijl ik met de jongens ging douchen. Na het douchen heb ik de jongens voorgelezen. Voor Jorn het boek van Pinkeltje en voor Nils Bobbie op vakantie, alleen willen ze dan de versie waarbij de tekst anders is dan in het boek, improviseren dus. Ondanks dat ze laat naar bed gaan, is met name Nils nog een tijdje wakker voordat hij de slaap kan vatten. Vandaag dus weer een latertje voor ze. Snel daarna gingen wij ook naar bed.

Aantal kilometers gereden vandaag: 153 km

Weer: Veel regen, gelukkig ’s-avonds droog maar wel een stuk kouder