Woensdag 12 augustus 2009

12 augustus 2009 - Banff, Canada

Woensdag 12 augustus 2009

Vandaag geen reisdag, dus we bleven allemaal wat langer op bed liggen. We deden het rustig aan. We hebben buiten gezellig zitten ontbijten. Het weer leek een stuk opgeknapt en zo nu en dan voelden we de zon een beetje doorkomen. Na het ontbijt liepen we met elkaar naar het lake. Er liep een wandelpad langs en deze volgden we tot we bij een plek kwamen waar je ook met de auto kunt komen. Daar stonden een paar picknicktafels en we gingen er aan één die vrij was zitten. Vanaf deze plaats liepen we hetzelfde pad weer terug naar de camper. Het was een mooi en schoon lake met mooie uitzichten. Wat een heerlijke omgeving. Na de wandeling aten we bij de camper wat boterhammen. We dachten na over de invulling van de rest van de dag. We reden na het eten naar Banff. Gelukkig was de parkeerplek waar we gisteren stonden vrij en konden we snel de camper neerzetten. We gingen naar een zaakje waar je ook internet kon ontvangen, dit om onze verslagen op het net te zetten. Bij deze zaak lukte het niet om contact te maken. We besloten om maar even naar een internetcafé te gaan. Daar werkten we de weblog bij. Toen dat klaar was, liepen we naar het info-centre om de weerverwachting voor morgen te bekijken. De vooruitzichten waren slecht. We wilden nog met de gondel naar boven maar met slecht weer heeft dat absoluut geen zin. Ook al was het nu al wat later, toch besloten we om vandaag met de gondel naar boven te gaan. We liepen terug naar de camper en reden naar het begin van de gongdelbaan. Nadat we de camper hadden geparkeerd, liepen we naar de ingang. Het was er erg druk en er waren ook net een paar bussen aangekomen. We sloten toch aan in de rij voor de kassa. Na het kopen van tickets duurde het niet lang voordat we in de gondel zaten, die ons in ongeveer 8 minuten naar de top van de berg bracht. Daar konden we genieten en mooie uitzichten. Vanaf hier konden we Banff zien en ook de hele verdere omgeving. Gelukkig was het zicht goed. We liepen vanaf het punt waar de gondel aankomt naar een hoger gelegen uitzichtpunt. Onderweg kwamen we veel eekhoorns tegen. Je merkt dat die voor mensen absoluut niet meer bang zijn. Het was en als snel laat en we besloten niet op de camping te eten maar hier boven op de berg. Helaas geen gezonde kost maar voor de jongens een chickenburger en voor ons een visburger, met heel afgezaagd patat. Een echt gezonde maaltijd was het niet, maar het vulde onze magen wel. Na het eten gingen we met de gondel terug naar het beginpunt en reden daarna naar de camping. Bij Two Jack Lake Main vulden we de watertank en loosden we onze tanks. Daarna reden we naar de camping waar we al snel ons kampvuurtje hoog opgestookt hadden. Na een kop thee deden we nog een spelletje verstoppertje. Het was al tegen half tien dat Syl met Nils en ik met Jorn richting de douches liepen. Na het douchen zijn de jongens gaan slapen. Syl zit nu een boek te lezen en ik schijf dit verslag. Bijna weer het einde van een mooie dag. Het einde van de vakantie komt in zicht, helaas. Mogen een tochtje naar Galgary voor de boeg. Om 11 uur moeten we van deze camping af zijn. Maar dat is mogen pas.

Aantal kilometers gereden; 32 km

Weer: Het grootste deel van de dag droog en niet zo warm.