Donderdag 13 augustus 2009

13 augustus 2009 - Calgary, Canada

Donderdag 13 augustus 2009

Na een nacht met heel veel regen, was het eerste wat we deze morgen probeerden het aanmaken van het vuur. Het zou leuk zijn dit voor de laatste keer te doen. Er lag nog wat hout onder de picknicktafel. Doordat ook dit hout nat was, lukte het aanmaken niet. In plaats van rond het vuur te eten, ontbeten we in de camper. Net na 11 uur, nadat er al aan ons gevraagd was of wij bleven of weggingen, verlieten we de camping. De laatste keer voorlopig dat we in de vrije natuur ons plekje hadden. Vandaag reden we naar Calgary, een grote stad (naar Canadese begrippen) waar wij al een camping geboekt hadden. Deze ligt het dichts bij Fraserway waar wij morgen de camper moeten inleveren. Voor we het wisten, waren we uit de rockies en reden we in een vlakker gedeelte van Canada. Een heel andere omgeving, ook mooi maar de voorkeur gaat toch uit naar het meer ruige landschap. De camping, de Calgary West Campground lag dicht bij de Highway 1 en was snel gevonden. Niet geweldig van ligging, maar wel praktisch. Door het weer konden de jongens niet zwemmen. Er was daar namelijk een buitenbad, maar daar was het echt te koud voor. Jorn wilde graag minigolfen, maar toen we dat wilden gaan doen was het erg hard aan het regenen. Nou ja, ze hebben dit genoeg gedaan in de vakantie. Wij moesten deze dag ook spullen pakken en de camper grotendeels schoonmaken. Jammer dat de jongens op een gegeven moment niet meer buiten konden spelen. Dat werkt iets makkelijker. Ik had alle tekenspullen net ingepakt en toen konden ze er weer uit. Ze moesten toch iets te doen hebben. Er was hier een laundry, dus nog even wat dingen gewassen. We konden toch nergens heen en dat scheelt thuis weer. Ik had gevraagd waar we wat restaurants en een supermarkt konden vinden. We hadden veel drinken over, maar brood kwamen we tekort. Dit was hier niet ver vandaan en we hoefden niet echt het centrum van Calgary in. Toen we dus al aardig op weg waren met pakken, zijn we eind van de dag daar naar toe gegaan. Na een kort bezoek aan een supermarkt vonden we een restaurant. We zagen hetzelfde restaurant als in Banff. Tony Roma’s bekend om zijn ribs. We hadden hier eigenlijk in Banff willen eten, omdat Jorn zo gek is op spare-ribs. Dit was er niet van gekomen en daarom gingen we nu hier. Het eten was prima en de mevrouw was verbaasd dat Jorn de grootste portie op kon. De jongens kregen van de serveerster een chocoladepuddinkje mee met een snoepje erop. Het was inmiddels nog harder gaan regenen en er lagen flinke plassen op de wegen. Even de tank volgetankt, want zo moet hij morgen ingeleverd worden en toen naar de camping. Jorn lustte het toetje wel, maar Nils wilde alleen het snoepje. Voor het normale eten is het wel goed om weer naar huis te gaan, maar voor de rest hoeft het voor ons nog niet. Nils is de enige die zegt dat hij het wel leuk vindt om weer naar huis te gaan. Kan hij weer fietsen en met z’n vriendjes spelen. Jorn zou nog wel willen blijven, hoewel hij het ook wel leuk vindt om zijn vriend weer te zien. Het zal in ieder geval erg wennen zijn van het relaxte leventje hier in dit mooie land naar ons geregelde leventje thuis. De jongens gingen vrij snel slapen en ik heb nog even het verslag gemaakt. Nog een beetje ingepakt en schoongemaakt en daarna gingen ook wij slapen voor het laatst in deze camper.

Aantal gereden kilometers: 148 km

Weer: Regen en fris

1. Ma en Cor:
    16 augustus 2009
    Lieve Rene, Syl, Jorn en Nils, Jullie vakantie is voorbij, jullie zijn nu weer thuis. Jullie kunnen terugkijken op een heerlijke reis, waarbij jullie heel veel beleefd hebben en nog heel lang aan terug zullen denken. Wij hebben jullie al welkom geheten en wensen jullie hier thuis ook weer een heel fijne tijd met z'n allen! Heel veel Liefs van Ma Oma en Cor
  2. mam:
    17 augustus 2009
    Zo lieve kinderen, voor het laatst even nog wat schrijven en dan zit het er op. Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad, het is weer wennen thuis maar hopelijk komen er nog vele vakanties in de toekomst,Fijn dat jullie vanmiddag komen eten dan kunnen we even wat meer over alles praten, dat is er nog niet echt van gekomen.Nou Jorn en Nils, nog een paar dagen en dan gaan jullie weer naar school,dan kunnen jullie tegen de juffrouw of meester vertellen wat jullie allemaal hebben gezien en mee hebben gemaakt. Dikke pakkert van jullie mam en oma Henny xxxxxxx