Dinsdag 13 juli 2010

13 juli 2010 - Golden, Canada

Dinsdag 13 juli 2010

Weer: heel veel regen en fris

Afstand: 163,2

We werden wakker met regen op het dak, wat ook voorspeld was. We ontbeten voor de verandering in de camper, buiten was niet echt aantrekkelijk. Voor we het wisten, was het 11 uur geweest. We hadden al van onze plek af moeten zijn. Snel sloten we alles af, leegden de afvoer en vertrokken vanaf de Lamplighter Campground. Van heel de camping hebben we eigenlijk weinig gezien.

Vandaag reden we door richting Golden. Een mooie tocht door de bergen. Vanuit het Revelstoke NP reden we door Glasier NP. We dachten voor Glasier ook een controle post voor de permit te moeten passeren. Dit was niet geval. Dat maakte voor ons niet uit omdat we toch een jaarpas voor alle parken hebben aangeschaft. Of we de prijs eruit halen die we betaald hebben is de vraag. Achteraf hadden we misschien dagpassen moeten aanschaffen als we in de parken iets gaan ondernemen. Onderweg deden we nog een korte trail langs giant ceddarbomen. Over een houten pad liepen we een klein kwartiertje. We kwamen nog een Nederlands stel tegen die een gigantisch grote camper hadden. We mochten even een kijkje nemen. Door de slide-outs leek het wel een woning. Onderweg naar Golden aten we nog wat op een kleine stopplaats. In de middag reden we Golden binnen. Er stond een camping aangegeven, waar we naar toe reden. Deze camping municipal bleek verre van aantrekkelijk. In een drankenzaak vroeg Syl naar ander campings. Een klein kwartiertje buiten Golden, vonden we een heel mooie camping. Super rustig, erg schoon en midden in de natuur. (Golden Eco Adventure Ranch)  Bij de toiletten en douches moet je in de hal binnen de schoenen uitdoen zodat het schoner blijft.  We hebben besproken voor twee dagen. Op onze plaats installeerden we ons. Nils en Jorn wilden nog even naar het speeltuintje. Ik liep met ze mee en haalde bij de receptie hout voor het vuur. Syl maakte het eten, heerlijke pasta. Na het eten allemaal een douche genomen. Nu liggen de jongens op bed. Misschien lukt het om vanavond nog wat te lezen. We zien wel.

1. Ma en Cor:
    14 juli 2010
    Lieve René Syl, Jorn en Nils Dinsdag is jullie dag dus begonnen met regen, dat valt even tegen Maar jullie hebben toch nog een kwartiertje kunnen lopen,dus was het toch weer droog. Jullie hebben weer een aardig eind gereden, wel fijn, dat jullie nu weer een heel mooie camping hebben gevonden, dan is het fijn om daar enige dagen te blijven staan. Wel een heel mooie tocht met dat uitzicht op die bergen. Wat een leuke foto Pa met zijn zoons. Heerlijk he Nils lekker vuurtje te kunnen stoken! Jij vindt het zeker wel mooi zo'n eind door Canada te rijden. Heb je ook een verslag gemaakt? Veel succes verder mt de voortzetting van jullie reis. liefs Cor en Ma
  2. ingrid:
    15 juli 2010
    Hallo allemaal, mama is net weg en ik heb net jullie laatste verhaal gelezen. De eerdere moet ik nog lezen. Jammer van de regen, hier tot gisteren middag bloedheet, 33° en een uurtje later nog 21°, gevolg een giga stortbui met, gelukkig niet hier, heel veel wateroverlast en ingeslagen bliksem en windhozen tot gevolg. In gelderland vlogen de caravans door de lucht, helaas één dode. Dus een buitje daar bij jullie valt dan nog mee. Geniet van de komende dagen (weken) en ik wacht op jullie volgend verslag. Heel veel liefs vanuit een stormachtig en zwaarbewolkt Zoersel.