Woensdag 14 juli 2010

14 juli 2010 - Golden, Canada

Woensdag 14 juli 2010

Weer: gelukkig weer zonnig en warm

Afstand: 24,2 km

Vandaag een lekkere luier dag. Alles op z’n gemakje. We begonnen al met laat opstaan. Na het douchen hebben we op ons gemak ontbeten voor de camper. Syl kwam er bij het douchegebouw achter dat we inmiddels in een andere tijdzone terecht zijn gekomen. Onze horloges moesten dus weer een uurtje vooruit, wat natuurlijk weer inhoud dat de dag al weer verder verstreken is. Het is hier op deze camping heerlijk. Lekker stil, midden in de natuur. Alles is goed, behalve 1 ding, en dat zijn die vervelende muggen. We zijn allemaal inmiddels helemaal lek gestoken. Overal waar je bent of komt, zijn onze zoemende vrienden er. Doet me denken aan dat liedje van Vader Abraham: uche, uche, uche uche uche, het stikt hier van de mugge!!!! De jongens hebben het hier ook prima naar hun zin. Ze gaan zelf naar het speeltuintje en schooieren wat af. Er is een heel groot veld waar het krioelt van de kleine beestjes, die lijken op kleine eekhoorntjes. De naam van deze beestjes heb ik wel gevraagd, maar is me weer ontschoten. Met elkaar zijn we naar een klein meertje met een zandstrandje op de camping gelopen. Jorn en Nils hebben daar heerlijk gespeeld en in het water gezwommen en Jorn is zelfs van een hangbrug in het water gesprongen, stoer hoor. Aan het eind van de dag, na een korte douche van de jongens en een sanidumpbezoek, zijn we naar Golden gereden voor wat inkopen. Omdat we verwachten de komende dagen niet in de buurt van een stadje te zijn, hebben we goed ingeslagen. Op de terugweg vanuit Golden zijn we nog even doorgereden naar een iets verder gelegen camping. We zijn er nog niet helemaal over uit waar we dit weekend zullen vertoeven als Olaf en Kristina ons komen bezoeken. De camping waar we nu staan heeft in ieder geval geen plaats meer. De camping waar we naar toe reden, ligt boven op een berg. Zigzaggend en hobbelend konden we daar komen. Mochten we niets anders kunnen vinden dan kunnen we altijd daar nog terecht. Terug op de camping ben ik begonnen met het aanmaken van het vuur voor onze bbq. Snel sloegen de vlammen in het rond. Echt een succes was het niet. Zonder goed rooster boven een vuur, doe je niet veel. Achteraf smaakte het goed. Gewoon wat brood, komkommer, vlees en sausjes. Mede door het tijdverschil van weer een uur, was het al weer snel laat. De jongens gingen rond half 11 naar bed (en dan te weten dat we morgen vroeg willen wegrijden). Wij drinken nog wat thee voordat we de boel gaan afsluiten voor vandaag. Morgen weer een stukje verder richting Field. Als de camping daar plek heeft en leuk is, is dat misschien de plek voor dit weekend. Het ligt in Yoho National Park, maar er is daar maar 1 camping met douches. Zeker omdat we met meer zijn is dat wel handig. De eerstvolgende met douche is dan in Radium Hotsprings. Morgen zullen we dat beslissen. Deze plek was in ieder geval er één om met een goed gevoel op terug te kijken.

1. ingrid:
    15 juli 2010
    Hallo daar in verwegistan, de uren vliegen daar letterlijk voorbij zo te lezen. Gaat de vakantie wel eens zo snel hè, is niet echt de bedoeling denk ik. Laat je horloge gewoon staan wel zo makkelijk :) Komen ze toch met twee het weekend? Heb je niet genoeg aan de hotsprings om te douchen? Ik hoop dat jullie een mooie camping zullen vinden en dat het leuke dagen worden met Olaf en Kristina. Geef ze namens ons een HELE DIKKE KNUFFEL en voor jullie ook. XXX
  2. mam:
    15 juli 2010
    hallo lieve kinderen,jammer dat de verbinding niet goed ging maar ik heb net jullie verslag gelezen en dat ging wel goed,fijn dat het zo leuk is bij jullie,ik ben vanmiddag thuis gekomen en het is nu wel even stil zo in mijn uppie,ik heb het heel leuk gehad,veel gekaart,ik ga morgen even naar lars om zonnebloemen neer te zetten,de wind is gelukkig gaan liggen,het is gisteren in brabant noodweer geweest. nu lieverds een dikke knuffel van mij en geniet maar lekkerxxxxx
  3. Ma en Cor:
    15 juli 2010
    Lieve allemaal, Wat een uitgebreid verslag gelukkig is het weer warm, dat is toch wel iets lekkerder. Ik ben precies op de mhoogte waar jullie nu zijn, al een heel eind gereden hoor. Wat betreft het tijdverschil weer een uur erbij, dan was deze dag inderdaad gauw om. Fijn,dat jullie het zo naar je zin hebben op deze camping, maar dit weekend willen jullie toch wer van een andere camping gebruik maken o,dat jullie visite krijgen van Olaf met zijn vriendin. Het is te hopen, dat dat lukjt als er maar een camping is meet douches etc. Stoer Jorn aan de hangbrug. Nog steeds geen skype gelukt jammer. Een voorspoedige reis verder en veel pplezier. Liefs Cor en Ma
  4. Ma en Cor:
    20 juli 2010
    Probeer jullie laatste reisverslag te lezen, maar verbinding is niet versleuteld. Dat krijg ik net door via een venstertje. Liefs Ma. Goede reis verder
  5. mam:
    20 juli 2010
    hallo lieverds,Ik hoordevan ingrid dat het leuk was met olaf en cristina, ik zie noggeen verslag,waarschijnlijk hebben jullie geen internetverbining,het gaat hier goed alleen erg heet 32 graden,ik wens jullie nog veel plezier en hoop dat we weer spoedig wat van jullie horen,dikke kus van mij,xxxxxx