Donderdag 15 juli 2010

15 juli 2010 - Golden, Canada

Donderdag 15 juli 2010-07-16

Weer: zonnig

Afstand: 100,0 km

De Golden Eco Adventure Ranch hebben we vandaag weer verlaten. Van Olaf hadden we al een aantal maal gehoord dat het de moeite waard was om in Golden naar het Kicking Horse mountain Resort te gaan. Ook bij de receptie van de camping vertelden ze ons dat het echt de moeite waard zou zijn om daar heen te gaan. We reden dus vanaf de camping naar deze attractie toe. Aan de rand van het plaatsje liep een weggetje naar boven de bergen in, een afstand van ongeveer 25 kilometer. Aangekomen op de plek, zagen we wat gebouwen en een paar skiliften. Er waren heel veel mountainbikers die met de lift naar boven gingen om er daarna met de fiets weer af te rijden. Niet ongevaarlijk want we hoorden dat er iemand was gevallen en zijn arm en ribben had gebroken. Niet iets dus om met de jongens te gaan doen. Wij besloten met de gondel naar boven te gaan. Er ging ook een stoeltjeslift naar boven, maar dan minder hoog. Daar kon je dan met een tour informatie over beren  krijgen en er eventueel één zien. De man daar zei dat de kans op beren midden op de dag kleiner was, dus kozen wij voor de hoogste top. Boven in een restaurant lekker zitten eten en daarna nog een kleine trail gelopen naar een stukje naar beneden en terug. Een schitterend uitzicht vanaf boven op het leuke plaatsje Golden. Eenmaal weer beneden wat biertjes ingekocht voor Olaf, want in Field zijn bijna geen winkels. We waren laat toen we richting Field reden en de kans op een plek op Kicking Horse Campground is erg klein. Inderdaad deze was vol. Ze adviseerden ons om morgenochtend op tijd te komen als anderen uitchecken. We vonden een camping voor de nacht, waar verder niets is. Prima voor één nacht. Jongens even met een broodje in de hand nog wat buiten struinen en naar bed. Zoals gewoonlijk vielen ze weer laat in slaap. Ze vinden het erg gezellig om samen in bed grapjes te maken. We hoorden wel de auto’s goed, maar goed hopelijk morgen beter.