Vrijdag 16 juli 2010

16 juli 2010 - Field, Canada Yoho Np, Canada

Vrijdag  16 juli 2010

Weer: wisselvallig en minder warm

Afstand: 101,7 km

Vanmorgen nog voor het eten naar Kicking Horse gereden. Het was heel dichtbij. We vonden een mooie plek met uitzicht op de Kicking Horse River. Buiten ontbeten zoals “bijna”altijd. Jorn tekende gelijk weer de plattegrond van de camping na. Dit vindt hij erg leuk. Even de camping bekeken en daarna naar het Visitor Center. Met de G.S.M hebben we hier geen bereik en mailen kan ook niet. Met een telefoonkaart even bij Olaf ingesproken waar we zitten. Gezellig hoor dat hij vanavond komt. De jongens verheugen zich er ook op. Vandaag naar een meer geweest. Het was te koud om er echt in te gaan. Met de voeten ging wel. Het begon te regenen, dus maar even een gebakken eitje gegeten in de camper. Bij het teruggaan stond er i.v.m een wegconstructie een file. Dat zie je hier anders nooit. We konden maar één kant op en dachten later te kunnen keren. Uiteindelijk moesten we verder doorrijden dan we wilden. Zaten we bij wijze van spreken haast weer in Golden. We konden bij een parking even keren, gelukkig net voordat we weer een file ingingen. Later hoorden we dat daar een heel erg ongeluk was gebeurd. Terug in Field nog iets gekocht wat we vergeten waren in een klein winkeltje. Net buiten de camping even alles gelost en water gevuld. Op de camping waar we nu staan hebben ze wel toiletten en douches, maar geen  full hook up op de plek zelf. Water vullen kan op diverse plekken op de camping. Zonder elektriciteit kan je best lang en als we rijden laad dit weer op. Terug op de camping ging het regenen en zelfs een beetje onweren. Een potje regenwormen doet het dan altijd goed. Olaf is er nog niet en we eten vast wat soep en brood. Hij had ook gezegd er rond acht uur te kunnen zijn. Na het eten gaan de jongens steeds kijken of hij er al is. Hij zou alleen komen en Kristina misschien 1 dag. Op een gegeven moment was het bijna half negen en ging het zo hard regenen dat we naar de camper gingen. René ging toch maar even Olaf bellen waar hij inmiddels was. Hij had ons proberen te bellen om te zeggen dat ze morgen samen komen. Kristina wilde ook graag mee en het is natuurlijk onzin om met twee auto’s te gaan rijden. Leuk om Kristina morgen te ontmoeten. De jongens om negen uur in bed gelegd en uiteindelijk hebben we ze even apart gelegd om in slaap te vallen. Ze blijven anders dollen. Met name Nils valt moeilijk in slaap. ’s Morgens is hij niet wakker te krijgen. Nog even tijd voor ons om te lezen en het log te schrijven en dan is het ook voor ons bedtijd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade