Zaterdag 17 juli 2010

17 juli 2010 - Field, Canada Yoho Np, Canada

Zaterdag 17 juli 2010

Weer: zonnig en warm

Afstand: 31,7 km

We werden allemaal laat wakker. Olaf en Kristina zouden in de ochtend richting Field komen, dus het was even opschieten omdat we, als zij rond de middag zouden komen, klaar wilden zijn. We ondernamen geen pogingen meer om nog wat boodschappen te doen, het brood voor de jongens dat bijna op was, zouden we nog wel later kopen. Tot ze kwamen nog met z’n vieren Regenwormen gespeeld. De jongens konden niet wachten om Olaf en Kristina te zien. Ze liepen steeds naar de poort om te kijken of ze er al waren. Net toen we (Nils, Jorn en ik) achter de camper bij de Kicking Hors River aan het kijken waren, arriveerden ze. Leuk dat ze er waren en natuurlijk  fijn om ze te zien. Nadat we wat bijgepraat hadden, besloten we iets met elkaar te ondernemen. We zouden in het Yoho-NP blijven en daar wat leuke dingen gaan doen. Met z’n allen reden we met de camper verder het park in. Onze eerste stop was de Natural Bridge, een door erosie ontstane natuurlijke brug in de Kicking Horse River. Mooi om te zien. Natuurlijk werd deze plek weer op de gevoelige plaat vastgelegd. We reden daarna door naar het Emerald Lake. Onze belevenissen daar gaat Jorn nu beschrijven:

Geschreven door Jorn

Bij het Emerald lake aangekomen gingen we naar een kraampje.

Daar kreeg ik een tatoo en een vlag.

Bij een steiger deed  ik hem op en Nils ook.

Toen was er een bruiloft. Net een Aloaloa  commitee.

Aloaloas zijn schoenen met een houten hakje.

Dat is grappig

Daarna ging ik met Olaf en Kristina in een kano varen.

In de boot spetten we elkaar nat met de peddels, dat was lachen zeg .En ik zou vaak nog een keer schrijven dag.

Nils wil nu zijn naam typen:

Nils. En wat cijfers: 12345678910113109876543210.

Na onze lange stop bij het Emerald Lake, reden we op ons gemak weer terug richting de camping. Eerst nog even langs de sanidump, en daarna naar onze mooie plek op de camping. We regelden hout voor de barbecue en begonnen met het aanmaken van het vuurtje, dat snel hevig stond te branden. Regelmatig werd er door Kristina, Olaf en de jongens een match met de frisbee gespeeld . De jongens vonden dit supergezellig. We hebben gezellig buiten voor de camper gegeten en gedronken. Na het eten probeerden Olaf en Kristina nog een slaapgelegenheid in de buurt te regelen. Dit bleek niet te doen. In de lodge aan de overkant van de camping vroegen ze onmogelijke prijzen. In Field zelf was er alleen nog een éénpersoonsbed beschikbaar op een gemeenschappelijke kamer. Ook geen optie dus. Ze besloten toch maar bij ons in de camper te slapen, wat prima ging en heel gezellig was. De tafel werd omgebouwd tot bed en na een lange avond buiten zitten onder een super heldere sterrenhemel en eens goed bijgepraat te hebben, gingen we allemaal richting bed. Het was een heel gezellige dag.