Maandag 12 juli 2010

Maandag 12 juli 2010

Geschreven door Jorn

Weer: af en toe zon en veel regen en 22c

Afstand:  76,6 km

In de ochtend om 9:35 am ging ik met een aardig jongetje Casper spelen. Toen hij weg ging, kreeg  ik 30 won dat is Zuid Koreaans geld.Dat is 2,1 cent. Om 11.05 am reden we weg naar Mount Revelstoke nationaal park maar eerst gingen we naar de Revelstoke dam. Daar kon je je eigen dam maken. In het Mount Revelstoke Park gingen wij naar een punt waar het 5c tot1.5c was. Daarna vond ik in een restaurant $0.10. toen gingen we naar de camping. En toen schreef ik dit stukje tekst.

Einde van Jorn

‘s Ochtends op ons gemakje vertrokken van de camping. We hebben het op deze camping in Revelstoke heel erg naar ons zin gehad. Leuk dat de jongens zo’n aansluiting hadden met Casper en Tijmen. Ook met de tweeling van 6 die naast ons stonden, heeft Nils nog gespeeld. Vanaf vandaag ging iedereen weer z’n eigen weg. Nadat Gert en Mildred met de kinderen waren vertrokken en ook de buren met de tweeling weg waren gereden, reden wij de camping af. Het regende regelmatig. We reden naar het stadje en deden daar nog wat inkopen. Eigenlijk wilden we vandaag naar Golden doorrijden. Dat hebben we uiteindelijk niet gedaan omdat er in de omgeving nog genoeg te zien was. Eerst gingen we naar een dam net buiten Revelstoke. Een reusachtig betonnen dam die een hoger gelegen meer met de laaggelegen rivier verbond. Jorn schatte de hoogte om zeker 200  meter. Je kon er binnen in, maar dat hebben we niet gedaan. Na de dam reden we het park verder in naar boven. Het regende en de vele uitzichten waar we langs reden, vielen weg in de bewolking. Boven gekomen, was de regen veranderd in sneeuw. Echt bizar dat we ineens in de sneeuw terecht kwamen. Op een parkeerplaats voor RV’s bleven we even wachten. Als het bleef sneeuwen zouden we zonder een trail te doen weer naar beneden rijden. Gelukkig werd het droog en we liepen de Meadows in the Sky ronde. Een korte trail door  bos en over stenen met hier en daar grote stukken sneeuw/ijs. De temperatuur was er rond het vriespunt. Toevallig liepen een aantal andere Nederlanders dezelfde route. Onderweg ging het weer sneeuwen, en we liepen zo snel mogelijk terug naar de camper. De route hebben we wel helemaal gelopen. Een mooie belevenis. Op ons gemak reden we weer de berg af. Terug in Revelstoke gingen we eten bij een restaurantje. Allemaal lekker gegeten. Zelfs Nils at goed, wat hij de laatste dagen wat minder doet. Na het eten gingen we naar de dichtstbijzijnde camping en hadden daar nog plaats. Het was slecht weer, dus allemaal snel omgekleed (Jorn nog even bovenstaand stukje geschreven) en op tijd (nou ja) naar bed.

1. ingrid:
    15 juli 2010
    Wat leuk Jorn dat jij nu zelf ook een stukje van het dagboek schrijft!! Ik wacht vol ongeduld op je volgende bericht. Dikke kus van tante Ing, XXX (ook voor Nils natuurlijk)