Zondag 11 juli 2010

11 juli 2010 - Revelstoke, Canada

Weer: zon met wat wolken en warm.

Afstand: 10,3 km

Vandaag werden de jongens gelukkig op een redelijke tijd wakker nl. half acht. Ze gaan ook ’s avonds steeds laat naar bed. Op de plek waar we vannacht hebben gestaan, komen vandaag andere mensen. We kunnen wel blijven, maar dan op een andere plek. Vanochtend in contact gekomen met een Nederlands stel met 2 jongens. Zij wonen in Korea. De jongens kunnen het gelijk goed vinden met hun kinderen. De jongste is haast net zo oud als Nils en de oudste scheelt niet veel met Jorn. Zij vertelden dat ze ook naar de finale gingen van het WK. Jorn wilde graag met hun meerijden. In het zaakje waar we gisteren gegeten hadden hebben we gekeken. We kwamen ook mensen tegen die bij ons in het vliegtuig zaten en in het eerste hotel. De sfeer zat er gelijk goed in. Veel Nederlanders en 1 Spaans stel. De meeste van ons hadden oranje kleding aan. Helaas, helaas, juichte alleen dat ene stel op het eind. Na afloop even wat stokbrood voor vanavond gehaald en bij het visitor center wat informatie gehaald over Revelstoke National Park. We besluiten morgen een trail te gaan lopen en deze middag verder bij het strandje van de camping te vertoeven. Gelijk maar even de laundry gebruikt. De jongens hebben zich heerlijk met hun vriendjes vermaakt en wij zaten ook gezellig met elkaar te kletsen. Na het eten kwamen zij bij ons zitten en konden de kinderen weer marshmallows warm maken op een vuur. Nog een ander Nederlands stel naast ons kwam er later ook bij. Hun kinderen speelden leuk met Nils en zijn vriendje. Uiteindelijk de zwarte lijfjes afgespoeld en tegen half elf sliep het stel pas. Morgen willen we na de trail weer verder rijden.