Donderdag 6 augustus 2009

6 augustus 2009 - Blue River, Canada

Donderdag 6 augustus 2009

Jorn was weer de eerste die wakker werd. Hij ging aan de tafel wat zitten schrijven. De rest bleef nog even op één oor liggen. Nadat Syl en de jongens waren aangekleed, hebben we gezellig buiten zitten ontbijten. Op deze plek zijn minder wespen waardoor het weer wat aangenamer was om buiten te eten. Na het eten ben ik nog even gaan douchen terwijl Syl de ontbijtspullen opruimde. We waren in eerste instantie vandaag van plan een berentocht te maken. Dit is een tocht per boot langs plekken waar beren regelmatig te zien zijn. Syl had gehoord dat je het beste zo vroeg mogelijk de tocht kon maken om de kans om beren te zien te vergroten. We waren vanochtend niet echt snel en vonden het zonde om de tocht laat te starten. We besloten morgenochtend vroeg deze tocht te gaan maken. We reden in de camper richting Blue River. Er zijn twee supermarkten. Van de campingbeheerder hadden we een naam opgekregen, deze lag direct aan het spoor. Van de buienkant af kon je er niet veel van verwachten. We reden daarom maar naar degene die we gisteren hadden gezien. Bij het betreden van de supermarkt gingen we echt tientallen jaren terug in de tijd. Een wat oudere vrouw runde deze zaak. Verse vleeswaren of een assortiment van brood was er niet te vinden. Wij zijn natuurlijk wel erg verwend met onze AH supermarkten in Nederland, maar de winkel had zeker z’n charme. We kochten een paar blikken soep voor vanavond en wat drinkvoorraad. Na het supermarktbezoek reden we naar het Eleanor Lake. Er was een leuk strandje met een speeltuin en een douche/toilet gebouw, wat er trouwens perfect uitzag. Het strandje lag ook aan de treinbaan. Regelmatig reden er goederentreinen op en neer. Jorn kon z’n hart ophalen. Hij telde een trein met 117 wagons erachter. Er leek geen einde aan te komen. Er was in het meer een stijger en er dreven twee houten vlonders in het water. Ik ben er met Jorn heen gezwommen. Ook hier weer een oneindig diep lijkend water. We hebben er uren doorgebracht. Nils had op een gegeven moment weer een Canadees vriendje waarmee hij gezellig kon spelen. Jorn heeft lekker gedoken en gezwommen. Hij pakte ook een stoel om naar de treinen te kijken. Het was een lekker middagje. Na het verlaten van het strandje reden we nog even langs de andere supermarkt om te kijken of daar het assortiment ruimer was, helaas. Op de terugweg richting de camping nog even het pompstation aangedaan om de tank weer vol te gooien. Daarna richting camping waar we soep met brood hebben gegeten. Na het eten gingen de jongens nog even naar het speeltuintje en speelden daar met wat kinderen van de camping. Leuk hoe dat gaat ook al verstaan ze elkaar niet.

De jongens liggen inmiddels te slapen. Morgen vroeg op om op tijd bij de berentocht te zijn. Om 9 uur is de eerste. Wij zitten er zo’n 3 kilometer vanaf. We hebben het nog steeds heerlijk naar ons zin en kijken weer uit naar de volgende ervaringen.

Aantal kilometers gereden vandaag: 7 km.

Weer: Gelukkig weer zonnig en warm. Heerlijk vakantieweer.

1. ingrid:
    9 augustus 2009
    Fijn dat het weer is opgeknapt. Dat scheelt toch wel veel bij de invulling van je dag. Jorn hoe lang duurde dat wel niet tot dat die trein met al die wagons voorbij was? Nils weet je hoe dat jongetje zijn naam was of heb je dat niet gevraagd? Dat is raar hè zo'n groot land en dan lijkt het of de tijd even heeft stil gestaan in sommige dorpen. Toen wij in Toronto waren en een dag gingen skien in Blue Mountain kwamen we ook door dorpjes die wij alleen uit geschiedenis boekjes kennen, uitgestorven en amper een winkel te zien. Wel leuk om zoiets eens in het echt te zien vond ik. Alleen als je dan weer in een drukke stad komt dan is dat verschil zo groot. Dat zullen jullie ook wel hebben als je super de boer weer binnenstapt waar je ongelofelijk veel keus hebt. Ik ga weer naar "morgen", doei!!
  2. mam:
    9 augustus 2009
    Wat zijn wij toch verwend he,met al die supermarkten,nou ja Syl,je hoeft je niet druk te maken wat je zal klaar maken,dan is soep wel makkelijk. Als jullie thuis zijn dan weer aardappelen met groente,zoals wij dat vroeger ook deden,weet je nog wel? Ik ga weer naar de volgende dag. kus, mam xxx