Donderdag 8 juli 2010

8 juli 2010 - Vernon, Canada

Weer: zon en heel warm

Afstand: 158,8 km

Vandaag besloten we om weer verder te gaan. De jongens willen graag naar Atlantis Waterslides. Dit is een groot waterpark met heel veel glijbanen. Dit bevindt zich in Vernon. Aangezien dit toch op de route is, kunnen we dit wel meepakken.  De tocht op de Highway 97 was erg mooi. We reden langs Okanagan Lake. Aangekomen in Vernon gingen we op zoek naar een camping. Dit ging vandaag wat moeizaam. Een aantal waar wel plaats was zagen er niet gezellig uit of hadden bv. geen schaduwplek. Uiteindelijk na een hele tijd hadden we een plek op camping Big Chief RV park. Dit park heeft maar een aantal camperplaatsen en verder is het een park waar mensen permanent wonen. Het ziet er netjes uit. De plek die we kozen was de laatste op de rij, zodat we een groot grasveld met veel bomen (joepie voor de schaduw) naast ons hadden. Lekker Mexicaans gekookt en wat geluierd. Jorn ging de plattegrond die in het groot op de camping hing natekenen en Nils wilde graag met mij met de frisbee spelen. We hadden allebei een doel en hij was Nederland en ik moest Kameroen zijn. Trots als hij was toen hij won. Het bleef ’s avonds ook warm en toen de jongens na het douchen op bed lagen, lukte het niet goed om in slaap te komen. Ver over tienen was het eindelijk stil.