Maandag 19 juli 2010

19 juli 2010 - Kimberley, Canada

Maandag 19 juli 2010

Weer: veel regen.

Afstand: 327,2 km

Vandaag Camping Kicking Horse na het ontbijt verlaten. Met het ontbijt was het nog droog, maar toen we weggingen begon het te regenen. Er kwam een vrouw aan ons vragen of wij vandaag weggingen. Zij stond op een andere plek en wilde weten of wij weggingen, zodat zij van plek kon ruilen. Het was ook een heerlijke plek waar we drie nachten hebben gestaan. Ik had geprobeerd om naar een camping in Radium Hotsprings te bellen, maar kreeg geen contact.( Later bleek dat alleen voor lange termijn staanplaatsen te zijn.)We kwamen langs Lake Louise en hebben de jongens even het meer laten zien. Wij zijn daar ook ooit samen geweest. Het was net een beetje droog. Onderweg door Kootenay National Park regende het heel hard en de mooie dingen die je daar onderweg  kunt zien hebben we daarom maar overgeslagen. Ach, we kunnen niet alles zien . In Radium bleek er  niets te zijn.  We wilden dit keer graag elektriciteit om alle apparaten op te laden. Het liefst met een laundry, zodat we weer wat spullen konden wassen. Natuurlijk heb je die ook in een plaats zelf, maar het is handiger op een camping. In Invermere, iets voorbij Radium boodschappen gedaan. Volgens de mevrouw van het visitor center in Radium was dat daar goedkoper. Achteraf hadden we het in Lake Louise moeten doen. Benzine tanken hadden we daar gedaan en dat was een stuk goedkoper en Olaf vertelde ook dat het in Alberta goedkoper is dan in British Columbia. Fairmont Hotsprings vonden we niet zo en we besloten maar wat verder door te rijden. We willen toch deze week in Waterton National Park komen en dat is best nog een stukje rijden. Het was vandaag toch geen mooi weer, dan maar een reisdag. In het campingboekje gekeken en in Kimberley, vlakbij Cranbrook, zagen we een leuke camping. Toch maar even gebeld en een plek vastgelegd. We waren verrast. Het plaatsje ziet er gezellig uit en de camping ligt net even buiten het plaatsje zelf en ver van de grote weg af. Er is een leuk zwembad bij. We blijven hier een aantal nachten staan en gaan woensdag of donderdag naar Wateron. Dat is nog ruim 200 km. We wilden eerst in het plaatsje wat gaan eten, maar omdat we nog even met de jongens wilden gaan zwemmen op de camping wat gegeten. Na het eten had Nils ineens er last van diarree en ben ik maar met Jorn alleen naar het zwembad gegaan. Jorn heeft lekker gespetterd. Ik ga morgen. Hopelijk was het met Nils eenmalig. Hij eet ook niet veel en had wat gesnoept. Verder slaapt hij steeds laat, dus is het niet zo gek dat dit gebeurt. Hopen maar dat hij niet ziek is. Morgen schijnt het mooi weer te worden en gaan we lekker relaxen bij het zwembad. Toen de jongens sliepen heb ik even het verslag geschreven en morgen kunnen we ze weer op het net zetten. In de camper hebben we geen internetverbinding, maar bij de receptie/zwembad wel.

PS: Foto’s die we eerst niet op het net kregen, staan er nu op (vanaf donderdag 15 juli)

1. ingrid:
    22 juli 2010
    Hallo allemaal, ben ik weer. Het is ondertussen donderdag en ofwel zijn jullie al in Wateron ofwel onderweg daar naar toe. Ik hoop dat jullie de afgelopen dagen mooi weer hebben gehad want dat is toch wel leuker dan regen. Hier vanaf vandaag ook een stuk frisser en bewolkt. Hele leuke foto's weeral, is toch raar je eigen zoon daar bij jullie te zien. Zag er erg gezellig uit. Hopelijk is Nils weer helemaal in orde en kunnen jullie weer volop genieten!!! Heel veel groetjes en liefs van ons XXX.
  2. mam:
    22 juli 2010
    hallolieve kinderen, ik heb net de foto's zitten bekijken,wat leuk om ook mijn andere kleinzoon te zien,fijn om dit alles op de voet te volgen,het verslag wordt leuk geschreven, het is net of ik er bij ben,dus hoef ik niet op vakantie,ik zet dadelijk skipe aan,misschien komen jullie nog online. dag kinderen, een dikkeknuffel. xxxxxxxmam