Maandag 27 juli 2009

27 juli 2009 - Ucluelet, Canada

Maandag 27 juli 2009

Vandaag gaan we weer verder met onze trip over Vancouver Island. Nadat we aangekleed waren en gegeten hadden, hebben we de camper weer rijklaar gemaakt. Alle losse spullen zijn opgeborgen de dakramen dicht en alle slangen en kabels weer los.We moesten om 11 uur van camping af zijn. Iets over 11 reden we de poort uit op weg naar de andere kant van het eiland. Dicht bij de camping was een shopping centre. We deden daar weer inkopen in de supermarkt. De vorige keer was dat niet zo’n succes omdat Jorn en Nils overal en nergens in de supermarkt waren. Nu hebben we ons gesplitst. Jorn ging met Syl mee en  Nils met mij. Dit werkte veel efficiënter. De kar was een stuk sneller gevuld. Na het afrekenen hebben we alles in de camper opgeborgen. Syl ging nog even naar een andere winkel om voor crocks te kijken en nam Nils mee. Ik had trek in koffie en Jorn en ik liepen terug naar de supermarkt waar ook een koffiehoek was. We hebben daar met z’n vieren gezeten waarna we onze route vervolgden. Een deel van de route hadden we al eerder afgelegd toen we met Olaf tot Port Alberni zijn gereden. Afgelopen zaterdag zijn we niet gestopt bij Cathedral Grove. Nu stopten we daar wel. Het is een mooi bosgebied met red ceder bomen. De jongens keken hun ogen uit en Syl en ik vonden het ook ontzettend mooi. Op een lange dikke boomstam aten we onze broodjes. Er lagen omgevallen bomen met gigantische wortelpartijen. Nils en Jorn gingen daar tussen staan. Er waren bomen waar ze doorheen konden klimmen. Het was echt de moeite waard om hier te stoppen. Omdat we nog een stuk voor de boeg hadden, verlieten we na ruim een uur deze stop. De weg was kronkelend en stijgend, dan weer dalend. Eigenlijk rijd je van de oostkant naar de westkant van het eiland, dwars door een berggebied. Bij Port Alberni stopten we om te tanken. We kregen een kortingsbon voor de supermarkt. Samen met Nils ging ik daar heen om wat strandspulletjes te kopen en een bal en een paar waterpistolen. Daarna reden we verder richting Ucluelet waar we  een camping hadden besproken. Op een gegeven moment dacht Jorn een beer te hebben gezien. Het klopt in ieder geval dat er hier beren leven. We reden slingerend verder richting camping Surf Junction www.surfjunction.com in Ucluelet. We hadden deze camping een paar dagen geleden al besproken. Vooral aan deze kant van Vancouver Island is het heel moeilijk zonder te reserveren naar een camping te rijden. De plekken met volledige service zijn erg in trek. We reden 1x verkeerd. Toch vonden we de camping heel snel. Alle plaatsen waren vol. Om op onze plaats te komen, moesten we de berg op. We hadden een vrij open plek. Omdat we nog moesten eten, reden we direct weer door naar het plaatsje. Een gezellig vissersplaatsje. Er waren weinig restaurantjes. We vonden een pizzeria. Het was er erg druk en daarom moesten we een tijd wachten voor een tafeltje. Zo ie zo duurt wachten altijd lang. We bestelden allemaal een pizza. Syl en Nils namen samen een medium maat, Jorn een small en ik ook een medium. Ook op het eten moesten we ontzettend lang wachten. De jongens waren al aardig opgebrand. Snel aten we de pizza’s op en reden richting de camping waar de jongens direct richting bed gingen. Weer een late avond. Laat op de avond is de camping aarde donker. In de wetenschap dat er hier beren  zijn, loop je niet rustig in het donker over de camping. Gelukkig biedt de camper alle comfort om niet uit de camper te hoeven.

Aantal kilometers gereden: 209 km

Weer: zonnig en erg warm

1. mam:
    30 juli 2009
    hallo kinderen,fijn weer iets te vernemen,wat een heerlijke vakantie hebben jullie,geniet maar lekker en kijk uit voor de beren,want ik wil jullie weer heelhuids thuis zien,de algerabrug gaat dit weekend helemaal dicht voor reparaties,dus we zijn ingesloten,alleen via gouda kan je nog weg,ik ga maandag naar ing en dinsdag weer terug,zij gaan dan ook op vakantie,nu we spreken elkaar welweer, dikke kus, mam xxxx
  2. ingrid:
    30 juli 2009
    Ben ik weer. Die camper zuipt benzine/diesel als je nu alweer moet tanken, of was het geen volle tank de vorige keer? Wat een speciale bomen, die vind je niet in het kralingse bos hè Jorn? Syl, niet misselijk geworden van dat rijden in dat bergachtig gebied? Heb jij ook al met de camper gereden? Duidelijk geen snelle hap die pizza's, het is te hopen dat het het wachten waard was wat smaak betreft.Je weet toch wat je moet doen als je een beer tegen komt? Nooit in zijn ogen kijken! Heb ik van horen zeggen, ik ben er nooit één tegen gekomen hoor. Om even te reageren op mam haar verhaal, wij gaan pas die week daarop fietsen (11 augustus). Nou jongens en zus, geniet nog lekker en blijf jullie verhalen en foto's doorsturen, ik kijk wel 2 keer per dag of er iets nieuws op staat. Heel nieuwsgierig dus. Heel veel liefs en tot de volgende. XXXXX....
  3. Marijke:
    Hallo lieve vrienden,
    wat een leuke verhalen zeg. Ik had me al hele dag verheugd na ontvangst sms om te kijken en kon het eindelijk na een dag heel hard werken doen. Ik geniet van jullie dagverslagen. Echt leuk en grappig om te lezen hoe je alles beschrijft. Ik lees aan alles dat jullie genieten. Het is ook wel erg bijzonder zo met de jongens en die camper (die niet overal getankt kan worden hihi), een beer (misschien!?) op de weg en al dat gecampeer, lekkere beekjes, uitzichten en zwembaden...
    Leuk joh. Als ik het zo lees, gaat het camperverhaal jullie ook wel goed af. HEt is een kwestie van plannen he, maar dat kunnen jullie wel. haha.
    Nou geniet maar lekker, veel liefs en groetjes aan de jongens van Marijke en de rest van de familie hier.
    PS. Claire zit al in Spanje en wij werken nog heel erg hard voordat we woensdag ook vliegen. Can hardly wait!