Maandag 3 augustus 2009

3 augustus 2009 - Clearwater, Canada

Maandag 3 augustus 2009

Vanochtend werd Jorn om half acht wakker, maar ging gelukkig na zijn toiletbezoek weer naar bed. Ik was nog erg slaperig en was gisteren door de warmte laat in slaap gevallen. Uiteindelijk hebben we nog een paar uurtjes kunnen slapen en zaten laat te ontbijten. We hadden toch het idee om vandaag niet te gaan rijden en een beetje te relaxen. We hadden op de camping in McClure de KOA Camping in Clearwater gebeld. Die had pas plek vanaf maandag. Vandaar dat we zaterdag en zondag op een andere stonden. We hoefden dan ook maar 5 minuten te rijden om naar de volgende camping te gaan. Dat hebben we nog nooit gedaan. Zo kunnen we nog een paar dagen in deze omgeving blijven. Het is hier zo mooi.  De KOA Camping heet  Clearwater Valley Resort  www.clearwaterbckoa.com De plekken bleken een stuk kleiner dan de plekken op de vorige camping, maar zo groot als daar hadden we nog nergens gehad. Het sanitair ziet er hier weer beter uit. Op Country Inn hadden ze maar 1 douche voor de mannen en 1 voor de vrouwen. Erg weinig voor een camping. Er is hier ook een midgetgolf, een speeltuintje en een zwembad. We besloten na het inchecken even wat boodschappen te halen. Dit keer was de kar minder gevuld. Jorn wilde graag een Sudoku boekje en toen mocht Nils ook iets uitzoeken. We zagen zo’n opblaaspelikaanband  waar hij in kan dobberen. Dit kan ook weer makkelijk mee naar huis terug. Gisteren hadden we gezien dat er aan Dutch Lake een strandje lag met een lange steiger om af te duiken. We besloten daar heen te gaan. Jorn heeft zich kostelijk vermaakt met het duiken en springen van die steiger en Nils lag lekker in zijn Pelikaan te spetteren. Op een gegeven moment hoorden we iemand zeggen dat ze een schildpad zagen, maar die hebben wij niet kunnen zien. Het was daar een heel stuk ondiep en dan ging het ineens naar heel diep. We hebben daar een aantal uurtjes vertoefd en ik moet zeggen dat de temperatuur goed uit te houden was, terwijl het toch een hete dag was. Er waren veel schaduwplaatsen en dat was wel erg lekker. Terug op de camping heb ik spaghetti gemaakt en de anderen hebben zich rondom de camper wat vermaakt. Na het eten was het nog zo’n lekkere temperatuur dat we zijn gaan midgetgolfen. Lekker origineel, maar ze blijven het leuk vinden. Jorn had van tevoren het parcours al verkend en even de moeilijkheidsgraad bekeken. Leuk om te zien hoe Nils al steeds meer probeert mee te doen en dat Jorn ook echt goed telt in hoeveel keer zijn broer de bal erin krijgt. Het was inmiddels alweer half negen ( wat zullen we moeten wennen als de school weer begint ) en het was douchetijd. Gelukkig had ik nu een warme douche, wat op die vorige camping niet echt lukte. Daar werd de straal als je naar warm draaide steeds kleiner om niet te zeggen haast uit. Het was vanavond volgens mij nog warmer in de camper en Jorn had al vrij snel natte haren. Dit was echt niet meer van het douchen. Uiteindelijk sliepen de mannetjes en gingen wij de verslagen op het web zetten. Er was hier namelijk weer internetverbinding. Morgen wat campings bellen voor hierna. We kunnen helaas onze GSM niet gebruiken, want de provider die we hier in Canada hebben, kunnen we hier niet ontvangen. Wij kunnen geen andere provider gebruiken, dus morgen maar weer ouderwets naar een telefooncel.

Aantal gereden kilometers: 14 km

Weer: Zon, af en toe een wolkje en nog steeds heel warm

1. Agnes:
    4 augustus 2009
    Hoi allemaal,
    Heel leuk om zo te volgen hoe jullie vakantie is. Ik wens jullie verder nog een hele fijne tijd.
    liefs, Agnes
  2. ingrid:
    5 augustus 2009
    Ik begrijp uit jullie verslagen dat jullie om de dag elk een verslag voor jullie rekening nemen. Is het toeval dat jullie elke dag beginnen met de mededeling om hoe laat Jorn wakker wordt?:) Wat kan je al goed duiken Jorn, echt een leuke actiefoto van jou met papa. Nils jij goed kijken hoe ze dat doen hè, dan kan jij over een tijdje ook zo duiken en kan mama een foto van de drie duikende mannen maken. Geniet maar lekker van het dobberen in je pelikaan en tot de volgende keer. Dikke kus van ons uit een zowaar zonnig en warm Zoersel. Ik ga nu naar bed want het is hier ondertussen al één uur s'nachts (dinsdagavond/ nacht)