Vrijdag 31 juli 2009

31 juli 2009 - Mclure, Canada

Vrijdag 31 juli 2009

Ik werd om 8 uur vanmorgen wakker en Jorn ook. Nils lag zoals gewoonlijk nog te slapen. Zou hij soms wat slaap tekort komen?  Het is ’s avonds gewoon zo warm dat het heel moeilijk is om te slapen. Ik besloot om maar een camping voorbij Kamloops te bellen. We moesten dan wel weer een paar uurtjes rijden vandaag. Eigenlijk willen we niet 2 dagen achter elkaar rijden, maar het leek ons handiger om wat verder te komen en dan hoeven we daarna niet zoveel te rijden per keer. Achteraf viel de camping in Hope wel mee. Onze plek was niet groot, maar er was een speeltuintje voor de jongens, de douches en toiletten waren schoon. Er zijn daar wel ruimere plekken die mooier liggen, alleen moet je die waarschijnlijk ruim van tevoren reserveren. Een camping in McLure (Pinegrove campground and RV-park, www.pinegrovecampground.net ), 40 km. boven Kamloops had plaats voor 1 nacht  en een tweede nacht op een wat kleinere plek. Ik gaf aan in ieder geval één nacht te willen reserveren en dan kijken we wel als we daar zijn. Na een lekker ontbijtje reden we om een uur of tien weg uit Hope. We namen de Highway 5 richting Kamloops. Onderweg zien we in de verte allemaal rode bomen. Hebben die bomen een aparte kleur? Nou nee hoor, toen we dichterbij kwamen zagen we dat het gewoon dode bomen waren. Door de warmte is er veel verdroogd hier, wat heel erg jammer is. We kwamen na een paar uur bij Kamloops en besloten daar even te stoppen om onze koelkast weer aan te vullen. Het is een vrij grote plaats met diverse afslagen. We hadden geen idee welke we moesten hebben en toen we iets van winkels zagen konden we er niet meer af. De volgende dan maar en na wat rijden door het plaatsje vonden we weer zo’n mega supermarkt. We namen met onze camper 2 plaatsen in beslag, maar dat kan niet anders en is hier normaal. Toen we uitstapten sloeg de hitte echt op ons en waren we blij om in de verkoeling van de airco te winkelen. Wat een uitzoek, je kijkt echt je ogen uit. Met een gevulde kar gingen we wat later de hitte weer in. We worden steeds sneller in het boodschappen doen. De caissière had ons even verteld hoe we weer snel op de 5 richting Kamloops konden komen en daar gingen we weer. We zouden op de camping wel wat eten. Nils moest onderweg steeds plassen, goh van wie zou hij het hebben. We konden natuurlijk niet steeds zomaar stoppen, dus was het een goede training van z’n blaas. Rond een uur of twee kwamen we op de plaats van bestemming aan. De camping lag wel vlak aan de snelweg en je hoort daar ook duidelijk verkeer, maar het ligt wel in een bos en ziet er verder leuk uit. Er was een leuke speeltuin met heel veel spullen in de zandbak. Daarmee bedoel ik allerlei soorten grote auto’s, hijskranen en ander zandbakspeelgoed. Nou dat was natuurlijk echt iets voor Nils, hoewel Jorn het ook erg leuk vond. De jongens hebben zich heel de middag kostelijk vermaakt en werden steeds zwarter. De vrouw van de camping had een sproeier aangezet voor de planten en zei dat ze daar lekker doorheen konden rennen. Dus zwembroeken aan en wat is er leuker dan water afgewisseld met die leuke zandbak. Ondertussen was de stapel wasgoed aardig opgelopen en hadden we sinds de camping in Chemainus niet meer gewassen. Dus besloten we hier wat te wassen en ondertussen lekker te relaxen bij de camper. Vandaag de uitklapstoeltjes voor het eerst gebruikt en de tafel. Meestal gebruiken we alleen de tafel van de camping, maar deze lag zo in de zon dat we even die van ons in de schaduw hebben gezet. Die picknicktafels zijn namelijk heel moeilijk te verplaatsen. Vandaag hebben we bij de camper gegeten. Wij wat sla met geitenkaas,honing en pijnboompitten ( lekker light ) en de jongens sla e.d met puree uit zo’n pak. René en ik hadden eigenlijk weinig trek en meer dorst. Jorn zag na het eten een rups en ging voor het beestje op de grond een huisje maken. Helemaal enthousiast werd hij. Wat de natuur al niet kan doen. De jongens hadden aan het einde van de dag wel een goede wasbeurt nodig en daarna konden ze weer schoon hun bedje in. Zoals de afgelopen dagen steeds het geval was, konden ze ook nu niet gelijk slapen. Even de airco laten blazen en het was tien uur voor de mannen echt sliepen. Daarna was het lees-en verslagtijd voor ons. In de camper zaten van die hele kleine vliegjes die steeds op de tafel sprongen. We vroegen ons af of deze misschien door de horren kwamen. Nou ja, dat is het campingleven. Rond twaalven vonden wij het ook welletjes en gingen lekker slapen. O nee, herstel, het was een uur later omdat we de plaats McLure niet konden invoeren. Is gelukkig nu wel gelukt.

Aantal gereden kilometers: 256 km

Weer: Weer zonnig en héél warm

1. ingrid:
    1 augustus 2009
    Hallo allemaal, ben ik weer. Het voordeel van deze camping is natuurlijk wel dat ze voor de kids veel speelgoed/speeltuigen hebben, aan de andere kant kan ik me voorstellen als je een paar dagen zo'n ruime plaats hebt gehad dat het wel wennen is dat de buren wat dichter zitten. Gelukkig zijn het maar vliegjes en geen muggen die op tafel aan het dansen zijn, die vliegjes zullen wel niet steken. Je zal ook wel geen droogtrommel nodig hebben met dat warme weer, is ook wel makkelijk. Is de strijk ondertussen ook klaar? :) Hier vandaag, zaterdag, ook erg warm met af en toe een zonnetje. Kaj amuseert zich goed in Nice en gaat elke avond de hort op. Taallessen en animatie vallen tegen, maar hij gaat elke dag met verschillende mensen naar het strand, dus heeft geen animatie nodig. Olaf zit momenteel in Vancouver ( heeft een zeer goedkope lastminute kunnen boeken om nog even bij zijn vriendin te zijn) en ze gaan zaterdag geloof ik naar Victoria op Vancouver Island. Maandag hebben ze een vrije dag dus hij kon 3 nachten blijven. Ik ga mijn was uit de machine halen en buiten ophangen. Rij voorzichtig en een dikke knuffel voor jullie allemaal xxxx
  2. Thea HJ Buitenhuis:
    2 augustus 2009
    Hallo lieve allemaal,

Wat een heerlijke vakantie , na al die verhalen en leuke en mooie foto's kan het niet anders of jullie willen nooit meer weg daar . Ik zou het wel weten hoor. Een hele dikke kus voor allemaal van je tante Thea X
  3. Ma en Cor:
    2 augustus 2009
    Hallo Lieve Rene Syl en jongens, even een rustdag, geen verslag vandaag. Jullie genieten van de camping en de omgeving waar jullie nu zijn. Is het nog zo warm? Wij waren vandaag bij Marje om het nieuwe interieur te bekijken en vanmiddag hebben wij Mariska's verjaardag gevierd. Het was erg gezellig. Om half acht waren wij weer thuis. Wij wensen jullie nog een heel fijne vakantie. Geniet ervan! Groetjes en veel Liefs van ons.
  4. Ma en Cor:
    3 augustus 2009
    . Lieve allamaal, nog even gekeken of jullie nog wat nieuwa te vertellen hadden, maar jullie houden nog even ruat. Geniet van jullie vakantie. Als jullie weer nieuws te vertellen hebben, zien wij het wel weer op jullie pagina.Heel veel Groetjes en Liefs.
  5. ingrid:
    3 augustus 2009
    Even aan ma en Cor, waar ze nu zijn is geen internet. Vandaar nog geen nieuw bericht. Van zodra ze weer internet hebben volgt er meer. Groetjes, Ingrid