Zaterdag 1 augustus 2009

1 augustus 2009 - Clearwater, Canada

Zaterdag 1 augustus 2009

Jorn was om 8 uur weer als eerste wakker. Als hij wakker is, vindt hij het moeilijk om stil te blijven liggen, dit om Nils niet wakker te maken. Niet snel daarna was dus ook Nils wakker en de rust was verdwenen in de camper. Syl was inmiddels ook opgestaan. Zij moet wel want ze ligt aan de buitenzijde van onze hoogslaper. Nadat de jongens waren aangekleed, gingen ze snel naar buiten. Ook vandaag was het speeltuintje, net naast onze plek, weer favoriet. Ze hebben daar in de ochtend heel lang en leuk met elkaar gespeeld. We moesten om 12 uur van onze plek af zijn en daarom deden we erg rustig aan. We wilden buiten ontbijten maar door de aanwezigheid van onze geel-zwarte vriendjes, werd dat allemaal wat moeilijk. We aten allemaal onze boterham zo’n beetje lopend op. Syl hield zich bezig met het bellen van de gereserveerde campings. De eigenaresse van de camping had ons gisteren geholpen met bellen naar verschillende campings in de buurt van Clearwater. Syl had er een voor zaterdagavond en zondagavond geboekt. De vrouw van de camping had een folder van deze camping meegegeven. Nu bleek dat de folder niet de camping in het boek was, waar Syl een aantekening bij had gemaakt. Waar moesten we nu heenrijden?? Zij belde de camping uit het boek. In eerste instantie zeiden zij ons niet op de lijst te hebben staan. Na wat andere belletjes (gelukkig mochten we de telefoon van de eigenaresse van de camping gebruiken omdat wij geen ontvangst hadden) belde Syl die camping nogmaals. Zij moest over 5 minuten terugbellen. Toen zij terugbelde zeiden ze ons wel op de reserveringslijst te hebben gevonden. Gelukkig, anders moesten we toch iets nieuws gaan zoeken en zou de gereserveerde camping toch geld gaan afschrijven omdat je bij reservering je credit card nummer op moet geven.

Net na 12 uur reden we de camping af nadat de zwarte en de grijze tank weer waren geleegd. We reden verder op Highway 5 naar het noorden. Na een uurtje kwamen we in een plaatsje waar we konden tanken. De tank was al weer aardig leeg. Wat wil je met een benzineverbuik van 1 liter op 3 kilometer. Onderweg reden we door een gedeelte waar een bosbrand was geweest. Kale zwartgeblakerde boomstammen sierden de omgeving. Inmiddels was de grond al weer groen aan het kleuren. Het was redelijk druk op de weg. Er reden veel campers. Wellicht meer dan normaal omdat Canada dit weekend een lang weekend vrij heeft. We reden snel door naar Clearwater waar onze camping was. Zeven kilometer voor Clearwater stond de camping al aangegeven. Aangekomen in Clearwater konden we de camping niet gelijk vinden. Bij het visitorcentre van het Wells Gray Park vroeg Syl na waar we heen moesten. De behulpzame medewerker gaf helaas de verkeerde richting aan maar na even rondrijden zagen we het motel waar onze camping achter lag (Clearwater Country Inn & RV Park). Er was een zwembadje dat direct aan de weg lag. Syl ging het kantoor in om ons aan te melden. We kregen een plaats toegewezen. Deze lag tegen een soort van vuilnisberg en zag er vreselijk uit. We konden nog een 15 amp. plaats krijgen, maar dat vonden we ook niets. Eigenlijk wilden we hier weg. In het kantoor vroegen we of we konden annuleren. Dat was geen probleem. De man achter de balie zei dat er ook nog wel andere plaatsen waren (in eerste instantie hadden we de laatste toegewezen gekregen). Hoe langer we twijfelden om te blijven, des te meer keuze kregen we in plaatsen. Hoezo vol?? Uiteindelijk besloten we toch maar te blijven en kozen een plaats achteraan op het park. Ik moet zeggen dat het wel hele grote plaatsen zijn. We installeerden de camper en aten wat. Ook hier was een laundry en ik bracht al het beddengoed er naar toe. Vier weken onder het zelfde laken is wel erg lang. Nu was het wel een mooi moment om de lakens eens te wassen. Toen ik terug kwam, gingen we naar het zwembadje. Het was niet groot, maar eigenlijk best leuk. Er was een klein glijbaantje en Jorn ging daar vele keren af. Nils vindt het ook heerlijk in het water. We hebben een paar uurtjes lekker gepoedeld in het water. Syl zat aan de kant met haar boek met heel toepasselijke titel Chocolat. (een teken?) Toen we uitgezwommen waren gingen we terug naar de camper. Jorn ging samen met Syl de keuken in om pannenkoeken te bakken. Met behulp van de aanwijzingen op het pak, werd het beslag gemaakt. Heel jammer maar in de pan lukte het absoluut niet een fatsoenlijke pannenkoek te maken. Wat er na het bakken overbleef, leek wel op smaakloze purree. Om meer frustratie te voorkomen, is het beslag de afvoer in gegaan en zijn er een paar blikken soep opengemaakt. Ook lekker en misschien nog gezonder ook. Na het eten hebben we met z’n viertjes ganzenbord gespeeld. Het spelletje duurde best lang omdat iedereen minimaal 1 keer terug moest naar start. Jorn wist uiteindelijk het spel te winnen. Na een douche gingen de jongens naar bed. Ik schrijf nu dit verslag en Syl zit weer aan de chocolat. Ik vertel niet of dit het boek of een reep betreft. Misschien wel beiden. Het is nu bijna kwart voor 11 en ook wij zullen dadelijk het schone bed op gaan zoeken.

Aantal kilometers gereden: 97 km

Weer: Zonnig, met wel wat opkomende bewolking. De temperatuur nog steeds warm (wel iets minder dan gisteren)

1. ingrid:
    5 augustus 2009
    Wat een zuipschuit zeg die camper van jullie!! Het is te hopen dat de benzineprijzen daar niet al te hoog zijn. Gelukkig dat je de taal daar spreekt, je zal in Marokko zijn of zo en je moet dan elke keer naar al die campings bellen om te vragen of je daar ergens op de lijst staat. Zo zie je maar dat je niet met het eerste de beste (slechte) plaatsje tevreden moet zijn. Gewoon weigeren en dan is er ineens wel plaats, heel raar. Wat gek dat die pannenkoeken niet lukten, geen tefalpan zeker :).Ik zit ook elke dag aan de chocolat, geen boek helaas, maar wel heel erg lekker!!! Ik ga nu echt slapen, ik wil gewoon op elk verslag van jullie een reactie geven en doe dit niet in chronologische volgorde dus nu is het al vijf over half 2 s'nachts. Veel plezier daar nog en laat de wespen met rust! XXX...
  2. mam:
    5 augustus 2009
    hallo lieve kinderen,zo is in elk land toch hetzelfde,ze proberenmaar wat,zagen jullie er zo vies uit? dat ze jullie bij de vuilnis wilde neerzetten? wat een heerlijke glijbaan daar,dat is zeker met die hitte wel aangenaam, het is hier in de achtertuin 32 graden,dus niet lekker om buiten te zitten.Vanmorgen hebben ze het rolluik in dekeuken iet omhoog gehaald zodat er weer wat licht is,ik heb gelijk een nieuw zonnescherm besteld,dat alles komt over 4 weken,een rib uit mijn lijf,hopenlijk kan ik er nog jaren van genieten, zo, ik ga naar de volgende pagina,dikke kus, mam xxxx