Woensdag 21 juli 2010

21 juli 2010

Woensdag 21 juli 2010

Weer: zonnig en goed warm

Afstand: 18,1 km

Nils is gelukkig vannacht niet wakker geworden voor een toiletbezoek. Eerst wilde hij niet eten, maar een gekookt eitje met een boterham ging er later toch in. Geen verhoging meer en hij voelde zich na het eten duidelijk beter. We wilden vandaag, als Nils beter zou zijn, met een treintje mee die in een mijn gaat. Die van elf uur niet gedaan, omdat we nog even wilde afwachten hoe het zou gaan.Uiteindelijk rond de middag naar het plaatsje Kimberley gereden. Even bij het Visitor Center de foto’s op het net gezet. Daar ging het dus wel. Om één uur met het treintje mee. Het rijden met de trein was erg leuk, alleen de uitleg in de mijn zelf door een gepensioneerd mijnwerker was voor de jongens, doordat ze het niet verstaan, minder leuk. We hebben het zelf wat uitgelegd en ze vonden het al met al toch wel leuk, omdat er ook veel te zien was. Na afloop even voor vanavond wat eten gehaald. Op de camping zijn we lekker gaan zwemmen en wat relaxen op van die ligbedden. Fijn voor Nils dat hij ook kon zwemmen. Gisteren alleen met zijn voeten. Je merkt dat hij op zwemles zit, hij is veel vrijer in het water. De buitendouche daar was zo warm, dat deze ook interessant was voor Nils. Zeker toen hij het wat kouder kreeg. Alhoewel de temperatuur van het zwembad wel lekker was. Na het zwemmen gezellig bij de camper gegeten. Weer een vuurtje en wat vlees erop. Iedereen kon erbij nemen wat hij wilde. Na het eten waren de jongens nog actief en we besloten een route te lopen. Het leuke bij deze camping is dat er verschillende wandelroutes door en om de camping lopen. De paden lopen dwars door de bossen. Het zijn smalle paadjes en dus moesten we achter elkaar aanlopen. Jorn als gids met de kaart voorop. Uiteindelijk kwamen we bij een ander deel van de camping dat aan de St Mary River ligt. Heel mooi. We gingen nog een stukje verder en kwamen bij een speeltuintje. Even spelen dus. Ach het is vakantie. Echt een leuke mooi liggende camping deze Kimberley Riverside Campground. Echt een aanrader. Het is best groot. In het ene gedeelte waar wij stonden ben je redelijk dicht bij het zwembad en in het andere gedeelte weer dicht bij speeltuin. Terug in de camper de jongens naar bed. Morgen gaan we weer een stukje rijden en proberen tot Waterton National Park te komen.

1. Thea HJ Buitenhuis:
    23 juli 2010
    Hallo lieve globetrotters.
    Als ik jullie verhalen zo lees, heb je dan nooit is een dag dat je de hele dag op je rug wilt zitten???
    want die afstanden zijn niet mis hoor, ik word er moe van . Ik denk dat ik ietsjes ouder wordt. ha ha
    Nou geniet maar lekker verder hoor, ik volg jullie op de voet!!!!!! vanuit mijn luie stoel.

Dikke kus en stevige kroel van jullie tante Thea
  2. ingrid:
    23 juli 2010
    Hallo vakantiegangers, als het goed is zijn jullie nu nog aan het slapen ergens in Waterton N P . Hier zit de dag er al weer voor de helft op. Fijn dat Nils weer beter is en weer voor de volle 100% kan genieten. Die campings waar jullie zijn lijken mij wel heel erg mooi als ik jullie beschrijving zo lees. Lekker hé dat het weer zo is dat je elke avond iets op de bbq kan leggen, lekker eten zonder al te veel inspanning.Sven stond gisteren avond ineens bij ons voor de deur, dus die zijn gelukkig weer veilig thuis. Hebben het erg leuk gehad, alleen eer dat de kids sliepen was het half 12 s'nachts en s'morgens om half 7 stonden ze weer paraat. Sander was heel blij om opi en omi weer te zien, we kregen een echte knuffel met zijn armen helemaal om ons heen... heerlijk! Hele fijne dagen daar en we lezen wel weer hoe dat jullie het daar gehad hebben.Knuffel van ons XXX
  3. mam:
    24 juli 2010
    hallo kinders,daar ben ik weer,wat genieten de kinderen en wat maken ze veel mee,wat leuk om met zo'n treintje de mijn in te gaan,dat vond jorn zeker helemaal het einde.nou zoals jullie hoorden zijn sven met zijn gezinnetje weer veilig thuis en kunnen opi en omi weer genieten van hun kleinkinderen,ik krijg vanavond de spelletjesvrienden op bezoek ,wel gezellig. nu lieverds tot het volgende bericht en blijf genieten. dikke kus van mij mam xxxxxx
  4. Ma en Cor:
    25 juli 2010
    Lieve allemaal, op jullie laatste reisverslag van 21 juli hebben wij al een reactie geplaatst. Kan het niet terugvinden, hoop dat jullie deze ontvangen hebben. Vanavond, 25 juli heb ik de computer vanaf 6 uur online gezet, maar jullie zijn niet online. Op weg naar een ander gebied? Een heel fijne reis verder! Liefs Cor en Ma