Woensdag 29 juli 2009

29 juli 2009 - Ucluelet, Canada

Woensdag 29 juli 2009

Jorn werd vandaag als eerste wakker en moest heel nodig plassen. Nou zo’n eerste plasje mag dan wel in de camper. Hij ging nog wel even terug naar bed, maar kon toch niet meer slapen. Hij wilde er graag uit om wat te tekenen. Geen probleem, maar wij bleven nog even liggen. Nils lag nog in een diepe slaap. Jorn is deze dagen druk met het tekenen van plattegronden van campings. Hij tekent ze na of verzint er zelf één. Nils werd over negenen wakker en toen  hij aangekleed was, wilde hij ook naar buiten. Jorn was inmiddels ook naar buiten gegaan. Ik ben gaan douchen en daarna hebben we lekker ontbeten. We hadden op deze plek geen afvoermogelijkheid. De  full hookup plaatsen hebben  elektriciteit, water en afvoer voor toilet en water. Deze plaats heeft dus één ding niet. Op een plek die dat wel had en de mensen weg waren, konden we even de boel legen.We deden heel erg op ons gemak vandaag en gingen rond half twaalf naar het visitor center om een toegangsbewijs te kopen voor het National Park. Achteraf  hadden we gisteren voor dat strandje ook al een kaartje moeten kopen. Dit viel ook in het park. Nou ja, gelukkig geen bekeuring. In het Pacific National Park konden we verschillende trails lopen. De trails liepen door regenwouden en  de eerste die we deden was de “Rainforest trail. Niet zo lang, ( 1 km ) maar wel heel mooi. We liepen over houten wandelpaden die een stuk van de grond af lagen. Soms gingen die over in trappen en dat dwars door het regenwoud. Echt heel bijzonder om te zien. De jongens vonden die paden ook geweldig en Nils begint ook al een echte hiker te worden. Jorn liep steeds voorop. Er werd wel gewaarschuwd dat er wolven kunnen lopen en dat je dus altijd alert moest zijn. Nou we zagen alleen af en toe een hond. Na de eerste wandeling maakten we op de parkeerplaats van de volgende trail in de camper wat boterhammen  en bereidde we ons voor op het volgende stukje.( de schooner trail ) Dat hield in zwembroeken aan. Deze trail ( maar 1 km. ) en weer net zo  mooi kwam namelijk uit op een strand. De Schooner Cove is het noordelijke deel van Long Beach. Wat was dat mooi. Weer heel rustig en rondom het strand schitterende natuur. De jongens hebben zich daar kostelijk vermaakt en we zijn daar best een hele tijd geweest. Hetzelfde stuk weer terug en daarna met de camper richting Tofino. We hadden eigenlijk in de camper willen eten, maar het was alweer einde van de middag. We hadden inmiddels weer wat verslagen gemaakt en omdat we op de camping geen internetverbinding hebben, hadden we ze nog niet op het web kunnen zetten. Ik bedacht dat er in Tofino misschien wel restaurants zouden zijn met internet, zodat we het eten konden combineren met onze verslagen. Er was inderdaad een leuk zaakje en zo konden we weer een paar dagen plaatsen. Lekker gegeten met de computer op tafel. Na het eten terug naar Ucluelet en René ging met Jorn douchen en Nils met mij. Nils was moe en wat huilerig, maar kon daarentegen in de camper niet slapen. Hij hield Jorn daardoor ook wakker. Morgen kan hij in de camper slapen, want we gaan weer richting Nanaimo en hopen de ferry te hebben naar het vasteland. In het weekend zitten die vaak vol, maar doordeweeks meestal niet. We hebben vanavond naar een camping in Hope gebeld en voor morgen en overmorgen gereserveerd. Dit is ongeveer nog ruim twee uur rijden vanaf de ferry, dus zullen we wel begin van de avond aankomen. Maar goed dat zien we morgen wel. Toen de jongens sliepen heb ik de verslagen gemaakt en we zijn bij. Morgen is er internet en kunnen we alles weer erop zetten. Om twaalf uur vond ik het welletjes, want morgen gaan we vroeg weg.

Aantal kilometers gereden: 68 km

Weer: veel zon en heel warm

1. mam:
    31 juli 2009
    hallo schatten,wat heerlijk om weer te zien wat jullie allemaal meemaken,dus jorn is nog steeds aan het tekenen,nou jorn ik ben benieuwd hoeveel campings jij gezien hebt, bewaar je alle tekeningen? dan kan ik ze zien als je weer thuis bent,ik hoop dat jullie de ferry op tijd hebben kunnen halen maar dat lees ik misschien morgen wel weer,als jullie ergens internet hebben, dag kinderen, heel veel liefs van mij, mam xxx
  2. ingrid:
    31 juli 2009
    Hallo daar in verwegistan, wat een verassing al weer zo snel een nieuw verslag! Jullie zijn echte natuurmensen aan het worden. Benieuwd hoe de aanpassing eenmaal thuis weer gaat zijn. Jorn ik wil net zoals oma de tekeningen ook zien hoor!! Nils ik hoop dat je de volgende nachten goed gaat slapen in de camper zodat je de volgende dag weer lekker kunt gaan wandelen en stenen zoeken in het water. Kunnen de jongens niet af en toe tegen een boom plassen zodat er voor Syl wat meer plaats over is in de camper wc?? Weten jullie zeker dat het honden waren die jullie hebben gezien en niet de wolven?(met een beetje fantasie). Nog veel wandelgenot en zie dat jullie geen boete krijgen voor zonder kaartje één of ander park te bezoeken. Heel veel liefs, Ingrid
  3. Ma en Cor:
    31 juli 2009
    Wij hebben jullie verslag van 28 en 29 juli gelezen. Wat een afwisselende vakantie!. Lijkt ons schitterend 1 km. te lopen door dat regenwoud Wat een ervaring ook voor de jongens. En met de boot mee, toch ook walvissen gezien. En prachtig die plaatsen met die zeeleeuwen. Wij kennen dat.In Argentinie. Hier waren wij vandaag in Kijkduin. Ook heerlijk Zondag naar Mariska 's verjaardag. Een heel mooie reis nog toegewenst. Jullie zijn nu
    inmiddels al op het vasteland. Veel Liefs
    van ons