Zaterdag 8 augustus 2009

8 augustus 2009 - Jasper, Canada

Zaterdag 8 augustus 2009

Na een goede nachtrust zijn eerst Syl en Jorn en daarna Nils en ik naar de douches geweest. Ondanks dat het een vrij primitieve camping was met weinig faciliteiten, waren de douches goed geregeld. Er stond op het terrein een klein gebouwtje waarin toiletten en douches waren. Er was zelf een familiedouche, waarvan wij gebruik hebben gemaakt. Na een uitgebreid ontbijt, zijn we in de camper gestapt. Afkoppelen hoefde hier natuurlijk niet. We reden richting het visitor centre waarachter we voor 2 dollar de dump konden gebruiken en de tank weer konden vullen met vers water. We vervolgden onze weg door het Mt. Robson park. Aan het einde van het park keken we nog even op een camping, maar deze sprak ons niet aan. Daarna reden we verder richting Jasper. Het is eigenlijk maar één rechte weg en alles staat perfect aangegeven. We reden eerst het plaatsje Jasper in, maar keerden daar omdat de campings in deze buurt de andere kant op waren. We reden van Jasper af en sloegen af bij de eerste camping die we tegen kwamen (dit was de Whistler campground). Er stond aangegeven dat deze vol was. Syl ging al vast vooruit om te informeren en hoorde zeggen dat er nog wel plaats was, maar dan wel zonder water en elektriciteit. We konden deze avond op een plaats zonder fire-pit staan en voor de volgende dagen konden we een plaats krijgen met fire-pit. We reserveerden voor 4 dagen, wat zo ie zo al 1 dag te lang was maar bij eerder weg gaan., krijg je restitutie van de niet benutte dagen. We reden even langs onze plaatsen en verlieten daarna weer de camping om in Jasper wat te gaan eten. De camper parkeerden we langs de weg en liepen door één van de straten. Veel souvenirwinkeltjes en eettentjes. Er zijn zelf kerstwinkels. We zagen nog geen bakery of iets dergelijks. Ik informeerde in het visitor centre en we liepen naar één van de twee die de mevrouw in het visitor centre had aanbevolen. Daar hadden ze niet zo veel en de andere vestiging tegenover het station zou meer keuze hebben. We liepen daar in een paar minuten naar toe en bestelden wat te eten en te drinken. Er was in deze zaak draadloos internet en we zetten gelijk de ontbrekende verslagen op het net. Jorn en Nils wilden graag naar de treinen kijken. Jorn was al even naar buiten gegaan, maar toen we de zaak verlieten, liepen we naar de treinen toe. Er stond en hele lange trein op het punt te vertrekken. Zij wilden daar graag op wachten, wat we ook deden. Na een tijdje reed deze weg. Ze keken nog naar een goederen trein. Omdat het inmiddels toch al laat was geworden besloten we de beloofde ijsjes nog even uit te stellen en eerst te gaan eten. We wilden de weg over gaan steken toen er opeen een camper stopte en wij iemand Syl hoorde roepen. Het waren Marjolein, Frank en Robin. Wij hadden echt niet meer verwacht hun hier te treffen. Wat een toeval dat je in zo’n groot land elkaar tegen komt. Frank parkeerde de camper en we besloten met elkaar te gaan eten. We aten in een soort bistro en konden weer even bijpraten. Was echt gezellig. Na het eten haalden we nog ijs voor de jongens en Robin. Na nog wat souvenirzaakjes bekeken te hebben en daar nog voor de jongens een knuffel en pennen te hebben gekocht, besloten we met elkaar terug te gaan naar de camping. Marjolein, Frank en Robin stonden op dezelfde camping als wij stonden. Zij zouden bij ons wat komen drinken. Toen Frank met de camper bij onze plaats aan kwam (lopen is op deze camping onmogelijk gezien de grote afstanden) zeiden we dat het misschien makkelijk zou zijn bij hun wat te drinken omdat zij elektriciteit op hun plek hadden. Wij konden dan gelijk de computer opladen. Wij reden dus met onze camper naar hun plek en parkeerden achter hun camper. Die ruimte was er gelukkig. We dronken wat met elkaar. De jongens speelden samen met Robin buiten. Wij waren binnen in de camper (het weer was aan het veranderen) en lieten onze foto’s zien. Het was een gezellige avond. Na 23.00 uur mag je niet meer rijden op de camping. Het was bijna zo laat en omdat het aarde donker was op de camping en we nog even wilden blijven, besloten we deze nacht op hun plek te blijven staan. Marjolein, Frank en Robin zouden mogen vroeg weg rijden naar Clearwater (de KOA-camping waar wij ook hadden gestaan). Tegen half 12 gingen we naar onze eigen camper. De jongens sliepen snel en wij trouwens ook.

Aantal kilometers gereden: 110 km

Weer: zonnig met tegen de avond een klein beetje bewolking en een beetje regen

1. Ma en Cor:
    10 augustus 2009
    Lieve Rene, Syl en jongens, Wat leuk, dat jullie op weg naar deze camping in Jasper Marjolein en Frank ontmoetten,jij Syl vertelde dit al door de telefoon. Nu hebben jullie dus een plek met elektriciteit. En jullie blijven nog even hier. Jullie vermaken je uitstekend. Nu geniet er nog maar van deze week. Was de trein, die jullie zagen vertrekken langer dan in Nederland Jorn? Jij houdt nog steeds van treinen! Fijne reis verder en tot de volgende nieuwsbrief. LIEFS van ons
  2. mam:
    11 augustus 2009
    hallo lieverds, Wat toevallig dat jullie Marjolein tegen kwamen dat moet toch maar lukken, ik hoorde van Ing dat jullie gisteren regen hadden hopelijk is dat morgen beter,Ik probeer jullie straks te bellen dan hoor ik gelijk hoe het weer is.Ing is vanmorgen naar Frankrijk vertrokken, terwijl ik aan het tikken ben belde ze, ze waren om twee uur op de plaats van bestemming en hebben gelijk voor de volgende dagen op hun fietsroute geboekt, dan zijn ze in iedergeval zeker van een slaapplaats,het miezerde een beetje wel een goede temperatuur. Nou lieve kinderen ik ga weer stoppen en ga morgen weer verder met schrijven, nu even tot bellens, dikke kus, mam <oma> xxxxxx
  3. Ma en Cor:
    11 augustus 2009
    Hallo Allemaal, nog even gekeken of jullie nog nieuws hadden, maar ik denk, dat jullie heerlijk even genieten van de rust hier in Jasper. De jongens vermaken zich toch ook wel nemen wij aan. Is het weer nog goed? Hier nog steeds wel, maar morgen wordt er wel slechter weer verwacht.Wij gaan dan even op bezoek bij Tante Mary Overmorgen komen die mensen uit Antwerpen, die belden zojuist. Verder alles goed. Fijne dagen nog, genieten jullie er nog maar van! Heel veel Liefs van ons
  4. Margriet:
    12 augustus 2009
    Ha vrienden,
    Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin.Het ziet er op de foto's ook allemaal goed uit!Zo te lezen genieten de kids ook optimaal.Wij zijn nu 2 dagen thuis en genieten nog na en ook van een jetlag.Wist niet dat je daar zo'n last van kan hebben.Beugel is er gisteren uit gegaan en dat voelt wel even anders. Onze belevenissen hoor je zondag wel.Ik vermoed dat jullie dan ook flink gaar zullen zijn.Geniet nog en doe Mar en de family de groeten,als dat nog lukt! Wat een toeval,haha.
    Groeten en tot ziens.
  5. Ma en Cor:
    12 augustus 2009
    Hallo lieve Allemaal, vandaag nog geen nieuw reisverslag. Hier heeft het inderdaad flink geregend zoals ik gisteren meldde. Wij waren bij tante Mary.Zojuist belde Marje dat Ronald, die in Drenthe met de caravan op vakantie is in het ziekenhuis is beland. Is gestoken door een insekt zodanig dat de trauma helicopter hem naar het ziekenhuis gebracht heeft. Zijn bloed stroomde niet meer door en hij had even een hartstilstand. De situatie is momenteel onder contrôle. Zij zijn sinds Zaterdag met vakantie, maar zo gauw hij uit het ziekenhuis mag gaan zij weer naar huis. Bij jullie alles nog steeds OK? Geniet nog maar deze laatste dagen van de vakantie! Groetjes en Liefs